Jump to content

Innspill på utforming av nye dører til Ruffen


Hallaron

Recommended Posts

Det er viktig å planlegge grundig før man setter i gang med noe... Jeg har lenge hatt planer om nye dører fra cockpiten og ned i ruffen. Nå har jeg planlagt så lenge at i år må det skje.. Som bildene viser er det på høy tid.. Dørene er ca 90 høye og 30 brede, litt smalere (25) cm nede. Jeg har kjøpt 15mm tosidig teakfiner på Maritim. selve teaken var forøvrig latterlig tynn, men det er en annen sak. Jeg tenker å lage dørene med 15 cm store vindueri 4 mm akrylglass. Freser en fals ned i døra som akrylen kan ligge på, limer det fast med Silikon/sika/epoxy? Og legger noen lister på. Litt usikker på om det blir lister på begge sider eller bare på enen siden. Se Bilder og skissser. Er det noe jeg bør tenke på? Er det noen som har noe jeg bør tenke på? Takknemlig for svar, tenkte jeg skulle få gjort en del på dette i dag og i morgen..

 

doerer_paa_baaten.jpgdoerer_paa_fresen.jpg

 

utkast_1.jpgkarm_delt_i_fire.jpg

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Ok det ble omtrent som skissert, har kuttet til tre dører i dag, to til ruffen og en til akterkabinen. Litt usikker på hvordan akrylvinduene best tettes mot fineren.. Holder det bare å legge de ned i våt epoxy, eller vil dette sprekke etter en tid med påfølende lekkasje?

 

doer_til_ruffen_foer_liming.jpg

Ene dørbladet kuttet til teakkanter ikke limt på vindu bare lagt på plass..

 

runde_150_mm_vinduer__4_mm_acryl.jpg

Gøy med Biltema akrylglass..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...