Jump to content

For en god følelse !!

Ficher

Recommended Posts

Nå er en ny Sole Mitsubishi 42 hk montert , og den gamle Volvo Penta 25 hk (saltvannkjølt) er fjernet i min Viksund 25 Combi.

Har også rengjort tanken -fått nytt propellanlegg -eksos anlegg - nytt el. anlegg- nye filter og slanger............for en fantastisk følelse og gli ut fjorden med dette under dørken . :flag::cheers:

Kan virkelig anbefale dette til alle som ønsker en problemfri båtsesong.

Så til de som har tenkt og legge ut mange tusenlapper i reperasjoner på gamel motor ....løp og kjøp nytt......og husk at verdien i båten stiger.

Livet er for kort til og irritere seg over gamle motorer , som har gjort jobben sin. :wink:

Jiipppiiii !! :sailing:

(NB! alt dette med demotering og montering , samt båt klar for prøve kjøring. kr.99 000,- )......d.v.s godt velholdt viksund Combi med ny motor kr. 175 000.- :seeya:

Hei igjen .

Andre som har erfaring med Sole Mitsubishi......jeg er nybegynner på¨denne type motor.

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis Ficher :cheers:

Har hatt en Sabb Mitsubishi for endel år siden i en snekke. Det er vel samme motor. Marinisert av Sabb i Bergen. Motoren var enkelt og greit helt topp. Lite vibrasjoner. Kanskje litt hard i gangen. Men aldri et problem. Kun vanlig vedlikehold. Tror nok du blir fornøyd med den :seeya:

Velkommen i ny motor klubben

Takk for det.Jeg har ingen erfaring med Sole, men faren min satte inn en sole Diesel på rød båtbyggeri for fire år siden på en Scand 25 Classic og den fungerer smertefritt.Det eneste problemet han har hatt er vannpumpa som røk etter 50 timer,det var selvsagt en garanti sak og ble byttet uten noe diskussjon og han har vært svært fornøyd.Båten er også i bruk hele året den starter lekende lett også i streng kulde.

Trond J

Fjord boat club

Gratulerer med ny motor og velkommen til klubben! Fantastisk å legge utpå og vite at alt er nytt og smertefritt! Vurderte selv en Vetus Mistubishi som alternativ i min snekke, men kom over en fabrikkny Yanmar motor til 25% rabatt på internett. Dermed ble det valget! Men, Vetus'en var mitt valg nr. 1 etter de råd jeg har fått samt en pris/ytelse vurdering. Lykke til med ny motor! Du får mye glede av den! :smiley:

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...