SeaCraft Startet 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2012 (redigert) Hei, vet at det ligger MANGE like innlegg ute, men jeg har surfa litt og jeg finner mange "ulike" svar. Noen sier man må ta ut en splint, andre sier man må ta ut en plate, skrue osv. Hvordan trimmer man en 9.9 Yamaha 2001 mod. (grått deksel) til 15 hk? Legg gjerne ut bilder, videoer, tegninger osv. av hvilken del/skrue man skal fjerne Takk for svar! Redigert 19.Mai.2012 av SeaCraft (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Plombering ligger i gasswire/ pådrag! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 (redigert) Det er en liten metallplate, rundt to cm lang, som hindrer maks gasspådrag. Opp med dekslet, se på siden med gearspak. Finn "hjulet" der gasswiren snurres opp på. Der ser du det. Sitter med en skrue På motor med grått deksel får du 13,6 hk. Det er VMax jr som gir 15 hk. Forskjellig reed ventil Redigert 20.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaCraft Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Ok, skjønner ikke hva man skal gjøre? Og hvor er delen? Jeg skal ikke bytte ut reed ventilene så det blir vel bare 13.5 hk. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Det blekket jeg beskrev skal demonteres. Sitér dette innlegget Link to post
SeaCraft Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Ok, takk for svar bitteliten. Posta innlegget før jeg så at du hadde svart. Får se om jeg greier det senere idag ;) Sitér dette innlegget Link to post
SeaCraft Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Er det en liten metallplate med en 10 mm bolt? Skal jeg da skru ut skruen og ta av metallplata? Vet ikke om dette er riktig da jeg har lest dette i en annen post :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 På min vmax satt den med en liten skrue. Foreslår at du tar bilde av mekanismen og poster her, så kan du få veiledning. Sitér dette innlegget Link to post
SeaCraft Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Ok, den er grei! Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
SeaCraft Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Fant nå ut at den er 13,5 hk. Kjøpte motoren i fjord og han sa ingenting. Takker for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Det er ikke så veldig allment kjent at de grå 9,9 gir 13,5 trimmet. Her er delen du skal fjerne tror ikke i praksis du merker forskjell på en 13,5 og en 15 hk Sitér dette innlegget Link to post
SeaCraft Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Ja, den var fjernet. Fant den i allefall ikke. Vurderer å bytte reed ventilene, men skal sjekke opp hvor mye dette koster. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.