SparcOne Startet 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2012 Hei, jeg har en Waeco IU152 A lader, som har fungert bra i et par uker. I dag fikk jeg dog et rødt lys på statuslampen (som viser fasene), istedetfor det vanlige gule lyset. Er det noen som vet hva dette betyr? Jeg har lest gjennom bruksanvisningen, sjekket på websiden deres og googlet uten å klare å finne noe på dette. Takk! hilsen Frode Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Hei Jeg ville sjekket tilkoblingen som første sjekkpunkt. Flere ladere indikerer manglende kontakt med rød diode. Det er snodig og skuffende at dette ikke er å finne i bruksanvisningen mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Haba Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Jeg har en 25 A Waeco-lader, IU1225. Det er modell med kun en lysdiode som viser ladestatus. Grønt lys=vedlikeholdsladning. Gult lys=under lading, absorbsjon. Rød=lading, med høyere strøm. Kanskje likt hos deg ? Sitér dette innlegget Link to post
SparcOne Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Det er tre separate LED lys på UI152a, en for hver av fasene (I fase mellom 10 og 50%, U0 fase mellom 50 og 90%, og U fase over 90%). Virker da litt "smør på flesk" om det i tillegg skal være rødt lys for lading med høyere strøm? Har sjekket tilkoblingen, og fjernet alt koblet til batteriet utenom selve laderen. hilsen Frode Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Hei Du finner Waecos hjemmeside på nettet. Ta direkte kontakt så får vi vel svar alle vi som lurer :-) Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
SparcOne Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Stella Polaris skrev On 20.5.2012 at 15.54: Du finner Waecos hjemmeside på nettet. Ta direkte kontakt så får vi vel svar alle vi som lurer :-) Har sendt dem en mail, skal dele svaret her når jeg mottar det! hilsen Frode Sitér dette innlegget Link to post
SparcOne Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Kjappt og presist svar fra Dometic i Norge: Rødt lys indikerer at laderen er i I fase batteristatus 10-50% Heldigvis ingenting feil! :) (ellers er standard default innstillinger på DIP switchene off, off, on, off, hvis noen lurer på det) hilsen Frode Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Det var betryggende. Er veldig lite fornøyd med bruk av rødt lys til noe som er helt i orden ;-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.