Ribtjenester Startet 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2012 Hei har i dag en Rib med 9,8 tohatsu 4 takt. Kjempe motor men jeg syntes den blir for slapp. Skal bytte ut den med en 2t, men hvilket merke:))? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Vmax jr om dufår tak i en. 15 hk, under 40 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Står noen på nettet, veldig fristende:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Flammingokid Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Tohatsu, 9,9 (18) er også fin. Akkurat kjøpt en og trenger neppe å oppjustere denne... Går sm en kule og veier vel 40. Hvor lang rib har du? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 vi har kjørt tohatsu i 4år nå. Starter og går som ei kule. Måtte skifte litt deler pga for lite olje for en tid tilbake, og medan eg leita etter deler fikk eg mange tilbakemeldinger fra forskjellige verksted. Det var nummeret før vi kjøpte brukt yamaha i stedet for å fikse. Altså er vi veldig fornøyd, men hadde kjøpt yamaha neste gang. Kanskje.. Tja. Nei.. Spørs kva som ser best ut når du skal handle. Heller en veldholt pen tohatsu en en oppskrapet yamaha. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tilde Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Har hatt flere typer og merker mindre påhengs blant annet på joller på hytta, også Tohatsu 9,9. Husker den som en lettstartet og god motor, inntil den ble stjålet på brygga en mørk augustkveld. Men av en eller annen grunn er jeg mer glad i Yamaha. Mulig det er fordi vi aldri har hatt noe tull med disse, uansett årsmodeller og størrelse. Jeg har nå to stk 9,9 Yamaha av den "vanlige" 9,9-typen (ikke VMax), en på hytta og en på Zodiac`en bak på "Tilde". Mener det er 2006 eller 2007-modell, jeg sikret meg disse rett før to-takterne forsvant fra markedet. Igjen, bare fryd og glede å eie disse. Får du tak i et pent og velholdt eksemplar av den siste Yamaha 9,9-totaktversjonen (ca årsmodell 2002 - 2007), er det min anbefaling. Mine er forøvrig ikke tilsalgs Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Tohatsu, 9,9 (18) er også fin. Tohatsu 9,9/18 finnes ikke. Tohatsu 18 er en helt annen motor med større slagvolum. 294 ccm. 9,9 og 15 har 247 ccm slagvolum. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Har er 3 m Rib med jokky sete, blir litt slapp. Må Litt frem i båten for og få den i plan. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Hva er forskjeld på 9,9 Vmax og den vanlige? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
EIRINA Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Sett på flaps så får du en helt annen båt Sitér dette innlegget Link to post
ambrosius Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Yamaha har kommet bedre ut en Tohatsu i nesten alle tester. Yamaha har høyere kvalitet og langt bedre driftsikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 v max er en 15 hk når den bygges om, men 9,9 blir bare 13hk er det noen som påstår. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Mariell Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Om ikke pris betyr noe sier hjertet Yamaha. Om pris betyr noe sier økonomen Tohatsu. Har forøvrig selv en Tohatsu 9,8 2T 2005 mod. på en 2.80 Rib. (uten styrekonsoll). Enig at det blir slappt. Overaskende slappt egentlig Alene kommer jeg med mine 110kg, greit opp i plan, men ikke med en person til ombord. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
finnmarken Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Jeg har en 3 meters rib med 8 HK Yamaha. Når denne motoren går som den klarer jeg såvidt å plane med meg og kona. Tror denne 8 HK Yamaha veier ca 26 kg. Skulle gjerne hatt en sterkere motor som ikke veier mer enn den jeg har nå. Er det ikke denne Tohatso 9,8 som er så lett da Mariell? Men jeg har også brukt motoren til poden på riben, en Yamaha 9,9 2 takt. Denne er vel "fikset" til 13 HK eller hva det nå er, men dette er noe helt annet. Med denne 9,9 HK går riben som ei kule. Denne 9,9 Yamaha tror jeg veier 37 kg? Jeg synes denne blir litt for tung i forhold til at jeg henger riben opp i davitene med motoren på. Dersom du ikke synes 9,9 HK Yamaha blir for tung, så bør du gå for en slik 2 takter. Sprek og god motor! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Forskjellen på 9,9 og 9,9 Vmax er at Vmax har 15hk reedventiler. Ja også dekalene da, de utgjør nok mye på farten. Boyesen reeds til 15 Hk fåes til ca. 30$ http://boyesen.com/v...ion=1047&year=3 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Ja min ble betydelig svakere da jeg tok av klistremerkene Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Har er 3 m Rib med jokky sete, blir litt slapp. Vår Zodiac 310 med Yamaha 9,9 (13,5hk) to-takt går rett i plan og holder seg der på 3/4 gass med 2 voksne, to tenåringer og en litt mindre + 20 kg fuglehund og handleposer for helgen. Litt sprut blir det hvis det er mye sjø, men det skal ikke motoren få skylda for. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Ja min ble betydelig svakere da jeg tok av klistremerkene Tabbe:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Tabben var at jeg solgte den Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Tabben var at jeg solgte den Vi kan bytte du får jolla mi med vmax, så får jeg viliamsen din:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 (redigert) Akkurat nå er williamsen på verksted, så det går nok ikke. Beklager!! De "glemte" å bytte topplokkspakning etter å ha justert ventilene lakk litt olje det topplokket gitt... Men alt er til salgs om prisen er rett Redigert 20.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Men alt er til salgs om prisen er rett Huff ja:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mariell Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 . Er det ikke denne Tohatso 9,8 som er så lett da Mariell? Riktig, 26kg. Var derfor jeg handlet den i stedet for en 9.9, som veier rundt 40kg. Motoren må av jolla hver gang jeg heiser den opp. Å ball med 26 kg fra platform og over i RIBen og retur er helt greit, med 40 kg kanskje ikke så greit? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
finnmarken Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Enig i det Mariell. Som sagt henger jeg min rib opp med motor, men jeg er litt redd en slik 37 kg eller 40 kg-motor blir litt tung. Daviter og fester i båten blir jo utsatt for relativt stor belastning når den henger der, jeg tenker da spesielt på når man går i dårlig vær osv ... Men å få kjøpt en slik Tohatsu 9,8 eller 8 HK (26 kg) til en fornuftig pris ser vanskelig ut. De averterer de jo ihvertfall for mer enn de kostet når de var nye. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Vedr Tohatsu: er 9,8 en opptrimmet 8 hk og 9,9 en nedtrimmet 15 hester? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.