pberg Startet 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2012 Fikk båten på sjøen i dag, men etter noen minutters kjøring begynte kontrollboksen å pipe. Skrudde så av tenningen. Siden denne motoren ikke har autolube (85-modell), så er det vel bare temperatur igjen. Etter å ha duppet rundt på fjorden noen minutter, så pep den ikke lenger, og kursen ble satt mot land. Ved ankomst begynte det å pipe igjen..... Pilotstrålen ser ok ut. Det kommer ikke noe vann ut at hullet øverst på stammen, kun eksos. Skal det komme vann ut her? Slik som dette? Kan det være termostaten som har tatt kvelden? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Termostaten tror ikke jeg så mye på. Tror mer på impeller. Sitter i undervannshuset ditt Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Selv om det spruter fra pilotstrålen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Du skrev vel at det ikke kom vann der? Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Hadde en Yamaha 40 hk fra 86. samme problem, pilotstrålen var ok , impeller ok. men termostathuset var så grodd at termostaten ikke åpnet. Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Jeg skrev at pilotstrålen ser ok ut. :-) Men hva med det hullet på stammen, skal det komme noe vann og eksos ut der i det hele tatt? Skal alt eksosen komme ut gjennom propellen, eller skal noe komme ut der oppe? Jeg har ikke noe særlig peiling på båtmotorer.... Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Eksosen går den letteste veien.Ved oppstart er det mye vann i påtta,og da pleier det å være bra med trykk der oppe.Pleier også å dusje litt vann. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Mesteparten av vannet kommer ut av propellen,er bare ekstra overskudd de to hullene bak på stammen. Har vært borti flere Yamahaer som ikke kjøler fordi om pilotstrålen er der. Ville sjekket thermostat først,siden det er en enkel jobb. Den sitter under et lite deksel øverst bak på toppen. Er alt ok her er det nok impelleren som begynner å bli dårlig,eller at det ikke er helt tett rundt impellerhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.