MadsHalvorsen Startet 20.Mai.2012 Del på Facebook Startet 20.Mai.2012 Hei er ny her nå. Jeg lurer på og kjøpe en selco selsprint lurer på om noen har noen erfaringer med denne båten og motorer som pAsser på den? Farsann har en 9,9 (15) hk 2 takter Yamaha som jeg hadde planer om og bruke. Hva tror dere om dette. For minst mulig vekt må jeg også ha lette seter hadde vert fint med tips om lage selv eller kjøpe seter. Mvh Mads.:) takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Jeg pusset opp en selsprint for et par år siden. Båten er såpass skarpt v-bunnet at en 9,9 hester sannsynligvis ikke vil få den i plan. Det er mange annonser som skriver om 40 knop pluss med 50hk, men den er såpass tungdrevet at min veteran 50hk som riktignok kun gir 40-45hk, gir en toppfart på 27knop. Pass også på vekten. Mange nyoppussede båter har puttet inn finèrdørk etc. Det gir ekstra unødvendig vekt. Jeg kjører uten dørk i min. Ellers gjør jo v-bunnen sitt til at den blir god i sjøen. Fartsfølelsen båten gir, bidrar til at den er skikkelig morsom å kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Selsprint er vel samme som de nyere nordan puma båtene. en kamerat av meg hadde en med 15hk v-max motor, den planet med 3 stykker i. Sitér dette innlegget Link to post
MadsHalvorsen Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 hei takk for svar jeg skal hente en puma i morgen og skal kjøre den med en 15hk yamaha 2takter jeg er usikker p åd der emed vekten fordi jeg tenkte p åglasfiber dørk med spanter under som forsterkning hvertfall helt forerest i baugen og heller litt lengre bak med fineeer plate. eller om vendt? deet komme rlitt and p åvektbalangseringen av båten siden an sitter på deden og alt av batteri og tanker er helt bkert i båten. sorry for mye skrivefeil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.