snurresprett Startet 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2012 Har et slikt kalesje beslag montert på vindskjermen i min Askeladden 605. Men istedet for mutter så kunne jeg tenkt meg et slikt som er på det under, med vri-knott i plast. Noen som vet hvor jeg får tak i et slikt? Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 ingen?? Sitér dette innlegget Link to post
Gjeldfri(d) Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Hei, Da jeg kjøpte nye bøyler til kalesjen var det montert Ecco-hylser, jeg trengte da bare å kjøpe en fot for å erstatte det gamle metallbeslaget. Bildet du har lagt inn KAN tyde på at det er Ecco-hylser på selve bøylen men det er vanskelig å se detaljer, isåfall bør/må også beslaget som er montert på båten komme fra Ecco. Maritim fører Ecco MEN, jeg ser at det er forskjeller på båtene våre ettersom du må ha bøylefestet på innsiden av vindskjermen mens jeg har et stående beslag oppå glassfiberen på sidene. Kanskje festebeslaget med varenummer 3044-00 er det du trenger i tillegg til nye hylser? Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Takk for svaret, men det er ikke Ecco som sitter der. Beslaget er helt likt det som er over med stål mutter. Men mutteren er byttet ut med et plast hjul/knott som gjør det enkelt og ta bøylen av og på.. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 da har jeg funnet det faglige riktige uttrykket, og det er ''rattmutter'' Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 HAr sett beslag med slike muttere... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.