Sturee Startet 21.Mai.2012 Del på Facebook Startet 21.Mai.2012 Hei Skal kjøpe en del til min Honda utenbordsmotor. sjekket pris fra honda forhandler, den kostet 650kr + mva. Sjekket også på boats.net, der koster denne kun 300kr. Noen som har erfraringer med denne siden vet prisen på frakt og toll når man bestiller herfra? Mvh SM Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Har handlet MYE via boats.net, og har nok spart mange båtlapper på dette. Du betaler toll på varensverdi pluss fraktkostnaden, (hvis pakken blir stoppet i tollen da, noe den ikke alltid gjør) De er raske med ordrebehandling og yter god service og kundestøtte når du ringer dem for å spørre om saker og ting. Online chat(en) deres fungerer også fint. Har kun positive opplevelser, så jeg klager ikke. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Sturee Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Betaler toll, hvor mye er det? 25% som momsen? Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 (redigert) Moms får du vel uansett, toll varierer avhengig av type produkt (alt fra 0 til x%). I tillegg får du tollbehandlingsgebyr, der tar i alle fall Posten minimum kr. 120 (mulig mer om produktet er dyrere, det vet jeg ikke). Fraktkostader inkluderes i beregningsgrunnlaget. Redigert 21.Mai.2012 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Nei det er ingen toll. Slutt å rote med hva som er toll og hva som en moms. Siden du er over frigrensen på 200 så blir det moms på vareverdien, frakten holdes utenom om det er oppgitt i fraktbrevet som eget felt. altså blir det 300+25% mva + postens forenkelde tollbehandlingsgebyr på 120 kr. altså blir det 495+ frakt. som sikkert kommer på et par hundre Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 beklager ordet TOLL, det var og er ordet MOMS altså 25% MVA, på totalen av kjøpssum og fraktkostnaden tilsammen Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
trulsant Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Frakt er nok separert i fraktbrevet, men beregnes mva av den også. Skulle det være deler som er tollbelagt, som f.eks. klær, så er det kun toll på vareverdien, ikke på frakten. Men mva er det på begge deler... TA Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 okey, tror nok jeg bare kjøper av forhandler, skal det lønne seg måtte jeg nok bestilt litt mer. Tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Ja det er vel kansje bare når varen er under fribeløpet frakten ikkje regnes Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Jeg handler mye fra USA og er så fornøyd både med hvor enkelt det er og hvor mye jeg sparer, at jeg ikke har tenkt på følgende: ? er det riktig at det beregnes norsk moms på frakten internt i USA eller er det meg som roter. Hvis svaret er ja, må det vel nesten kunne kalles kriminelt. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Det er nok rett, ja... Irriterende, men skal man ergre seg over slikt, når man kan glede seg over det man sparer på lavere priser? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
GlennIversen Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Frakt internt i US er nok medberegnet i mva beregningen, for det pleier alltid å være totalkostnaden det beregnes mva på. Dette løser man enkelt ved å bruke jetcarrier, og har mann skaffet seg en usa-adresse via jetcarrier (noe som er gratis), så slipper man også å bli avvist av de firmaene som ikke sender ut av usa, i tillegg til at flere og flere forhandlere i usa sender fraktfritt internt i usa Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.