HansT Startet 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2012 Hei. Trenger litt hjelp til identifisering av denne pakkboksen og hvem jeg kan henvende meg til når det gjeler størelse på simmerringer til denne. Aksel: 30mm Mener det skal være 2stk simmerringer i denne,men har bare mulighet til å ligge på land i noen timer for å få fikset denne og da hadde det vært kjekt å vist yttermål på simmerrringene slik at dette kan kjøpes før båten blir tatt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Hvis ikke du finner ut av det. Må du må kartlegge hvilken butikker som har simmeringer på 30mm. Og få en til å ta ringerunden så snart du har demontert pakkboksen og så får han løpe og kjøpe. Tess, Romnes, Mekonomen, ProffPartners og andre maskinforretninger i fjorden. OG HUSK Å FÅ RUSTFRIE spiralringer med. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
volfro Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 (redigert) Visst du rengjør tetningen litt bedre så kan det stå betegnelsen på selve gummien. Mulig bildet lyg litt men vanlige simmeringer har normalt sett ikke så store ytterlipper, ligner litt på en v-ring. Ellers burde det jo være mulig å måle ytter dia. med ett skyvelær nedi der? Synest eg ser en seeger ring og da er det vel samme dia. som tetningen? Redigert 21.Mai.2012 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Hei. Trenger litt hjelp til identifisering av denne pakkboksen og hvem jeg kan henvende meg til når det gjeler størelse på simmerringer til denne. Aksel: 30mm .............................. Ligner veldig på min pakkboks, også der er akslingen 30 mm og jeg har målt diameteren på "hullet" til 40 mm, men lurer jo på om det er nøyaktig nok. Jeg må nok snart gjøre samme operasjonen, og da hadde det vert greit å kjøpe ringene på forhånd. Finner du ut av det ( før eller etter du kjøper simmerringer ) så hadde det vert fint om du la ut mål og/eller delenummer her . Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Hei. Skal bytte disse tettmingene til fredag, skal ta og legge ut mål på de her så fort jeg er sikker på størelse,men etter å ha snakket med andre så har jeg igrunn blitt ganske sikker på at det er 30x40x7 som er riktig størelse. Men skal gi ett 100% sikkert svar etter jeg har byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Da kan jeg med 100% sikkerhet si at mål på disse simringene er 30x40x7. Og det trengs 2stk en i hver ende. Bare husk å sette de riktig vei.de skal stå samme vei begge to. Altså de skal tette mot sjøvanns siden. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Takker og bukker . Da er det bare å handle inn, så en er klar til slippsetting. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.