G-sabb Startet 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2012 Hei har en 13 fots landstedsbåt med 9,9hk suzuki som er defekt.Kan nå få kjøpt en Honda 15 men denne har lang stamme. Hvordan vil det gå med lang stamme da båten er laget for kort stamme????Kan jeg bruke motoren ??? Sitér dette innlegget Link to post
Higgen Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Hei, nei dette vil nok ikke gå særlig bra. Stabiliteten blir dårligere - spesielt i høy fart og belastning på akterspeilet blir større. Jeg har aldri prøvd selv, men det er jo en grunn for at det finnes kort og lang stamme på markedet. Det skal være en sammenheng mellom kjøl på båten og platen på motoren. Selv om du sikkert får en god pris på Hondaen, ville jeg heller funnet en kortstammet motor. Ikke tvil i min kropp, men kanskje noen andre kan forklare mer i detalj om dette enn meg!? Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Motoren vil stikke så dypt i vannet og bremse så mye at høy fart vil bare bli en ønskedrøm. Glem det... Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Den eneste muligheten er dersom du på en forsvarlig måte kan bygge opp hekken/motorfestet ca 13 cm, som er forskjellen på kort og lang stamme.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
G-sabb Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Ja vel,da er det bare å glemme det.Takk for kjappe svar.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.