Kim Andre Startet 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2012 Hei, jeg får rasle lyd i drevet på tomgang. Jeg lurte på hva det kunne være for noe. dette er en aq130 med 270 drev så når den er på tomgang så rasler det helt opp til 2000 omdreininger da slutter det. og det rasler kun på tomgang ikke når jeg setter den i gir. kan ha ha noe med at jeg ikke har fylt fett på 2 år? hva slags funskjon har denne påfyllinga. vil på forhånd takke alle som bidra til at jeg får en bedre båt opplevelse på vannet :) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Det er vedlikeholdsmonsteret som rasler med sablene Sitér dette innlegget Link to post
Kim Andre Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 kan ikke bare si at det er grønn over ledning da Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Demperplaten,lager i svinghjulshus,kryssa på drevet.noen muligheter her Sitér dette innlegget Link to post
Kim Andre Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 lageret i svinghjulet er byttet. demperplaten tror jeg ikke høres ut som det kommer i fra drevet.. kryssa på drevet hva er det? hva slags funksjon har di? fylte forresten en full patron med fett i dag noen som vet hvor mye det skal være? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Kor fylte du den greasen?? Sitér dette innlegget Link to post
Kim Andre Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 par cm i fra motoren, på drevet. har jeg gjort noe feil :\ Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 (redigert) Du sier lageret i svinghjulet men det er ikke det samme som lageret i Svinghjulshuset,kryssa er universaleddet på drevet det som går inn på akselen fra Svinghjulshuset dersom det er noe feil ved kryssa gir det ofte ulyd når du kjører og svinger.Prøv å sjekke om ulyden kommer fra toppen av drevet eller fra Svinghjulshuset .Ville også sjekket olja på drevet. Du sier lageret i svinghjulet men det er ikke det samme som lageret i Svinghjulshuset,kryssa er universaleddet på drevet det som går inn på akselen fra Svinghjulshuset dersom det er noe feil ved kryssa gir det ofte ulyd når du kjører og svinger.Prøv å sjekke om ulyden kommer fra toppen av drevet eller fra Svinghjulshuset .Ville også sjekket olja på drevet.Smørenippelen du refererer til må vere for smøring av svinghjulshusets lager har du trøkkt inn en hel patron med fett er det i hvertfall mer enn nok,det vil dessverre ikke hjelpe dersom lageret er defekt. Redigert 22.Mai.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kim Andre Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 byttet olje i drevet nylig. det er ingen lyd når jeg kjører kun på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Demper plate som rasler !!! Sitér dette innlegget Link to post
Kim Andre Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 har du vært borti det før bernt? fylte forresten ned i nr 69 på tegningen fjordland http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7736850-44-12893.aspx skal jeg ta lyd video eller lyd pååtak i morgen så kan dere se og høre. håper selv at det er demperplata easy fiks. vet at den ikke er så veldig god. er det mye å ta av om det er lager på svinghjulet i andre enden mot drevet? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 (redigert) Demperplata er skrudd i svinghjulet,da må du ta av Svinghjulshuset og da kan du skifte lageret og simmringer samtidig. Demperplata er skrudd i svinghjulet,da må du ta av Svinghjulshuset og da kan du skifte lageret og simmringer samtidig.Ser du bor i Sandefjord bor ikke så langt unna har en motor stående som jeg holder på med til båten min dersom du har lyst kan du komme og se så kan jeg forklare deg hva du må gjøre. Redigert 22.Mai.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kim Andre Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 å hvor er den ca? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 (redigert) Kodal .Det er en aq151 men det er samme opplegget. Redigert 23.Mai.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.