Jump to content

aq130 270 drev - rasle lyd i drevet på tomgang under 2000 rpm

Kim Andre

Recommended Posts

Hei,

jeg får rasle lyd i drevet på tomgang. Jeg lurte på hva det kunne være for noe.

dette er en aq130 med 270 drev

så når den er på tomgang så rasler det helt opp til 2000 omdreininger da slutter det. og det rasler kun på tomgang ikke når jeg setter den i gir.

kan ha ha noe med at jeg ikke har fylt fett på 2 år? hva slags funskjon har denne påfyllinga.

vil på forhånd takke alle som bidra til at jeg får en bedre båt opplevelse på vannet :)

Du sier lageret i svinghjulet men det er ikke det samme som lageret i Svinghjulshuset,kryssa er universaleddet på drevet det som går inn på akselen fra Svinghjulshuset dersom det er noe feil ved kryssa gir det ofte ulyd når du kjører og svinger.Prøv å sjekke om ulyden kommer fra toppen av drevet eller fra Svinghjulshuset .Ville også sjekket olja på drevet.

Du sier lageret i svinghjulet men det er ikke det samme som lageret i Svinghjulshuset,kryssa er universaleddet på drevet det som går inn på akselen fra Svinghjulshuset dersom det er noe feil ved kryssa gir det ofte ulyd når du kjører og svinger.Prøv å sjekke om ulyden kommer fra toppen av drevet eller fra Svinghjulshuset .Ville også sjekket olja på drevet.Smørenippelen du refererer til må vere for smøring av svinghjulshusets lager har du trøkkt inn en hel patron med fett er det i hvertfall mer enn nok,det vil dessverre ikke hjelpe dersom lageret er defekt.

Redigert av emmis (see edit history)

har du vært borti det før bernt?

fylte forresten ned i nr 69 på tegningen fjordland http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7736850-44-12893.aspx

skal jeg ta lyd video eller lyd pååtak i morgen så kan dere se og høre.

håper selv at det er demperplata easy fiks. vet at den ikke er så veldig god.

er det mye å ta av om det er lager på svinghjulet i andre enden mot drevet?

Demperplata er skrudd i svinghjulet,da må du ta av Svinghjulshuset og da kan du skifte lageret og simmringer samtidig.

Demperplata er skrudd i svinghjulet,da må du ta av Svinghjulshuset og da kan du skifte lageret og simmringer samtidig.Ser du bor i Sandefjord bor ikke så langt unna har en motor stående som jeg holder på med til båten min dersom du har lyst kan du komme og se så kan jeg forklare deg hva du må gjøre.

Redigert av emmis (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...