Kjettingkasse Startet 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2012 Hei. Jeg må skifte propell på mitt Volvo Penta 290DP drev. Har forstått jeg trenger et spesialverktøy for å få av propellene, men det finner jeg bare til salgs på utenlandske hjemmesider. Noen som vet hvor man kan få tak i et slikt verktøy i Oslo-området? Regner med det er noe slikt jeg trenger: http://www.nettleprops.com/store/p/218-Volvo-Penta-D-F-Duo-Prop-Wrench.aspx Mvh Nicolai Ekeberg Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Dette verktøyet lager man enkelt selv av et rør i rett størrelse som man skjærer ut de tre sporene i,for deretter å sveise fast ei billig/gammel pipe i andre enden. LaSa har sikkert slike i hylla,men er nok dyrt...... Ellers er det sikkert bare å spørre på et av de 100 båtverkstedene i Oslo,du får sikkert låne mot et lite depositum. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Lars Hansen Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Du trenger ikke noe spesialverktøy for dette... Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Du trenger ikke noe spesialverktøy for dette... Det er korrekt. Det holder lenge å slå forsiktig med et skrujern på "vingene" på mutteren for å løsne den. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.