hallkinn Startet 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2012 Har 2 stk mercruiser i min princess, motorene er 4.2 d på 220 hk. Når jeg skal opp i plan stopper den ene motoren på ca 3300, den andre motoren går opp til 4000 uten problemer. dysene er overhalt, turbo trykket er ok på begge motorene. Har hatt båten på verksted uteren at de har funnet noen feil, trenger innspill på problemet. Virker som at den enne motoren går tungt siden jeg har höyere temp. på denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Det er som du sier dyser og turbo som er viktig her. Men instillingen på injection pumpe er vel så viktig, om den er feil så får man ikke full effekt. Er det en mekanisk pumpe kan det hende det er problem med governor eller turtalls begrenseren eller annen feil på pumpen. Maks turtall på disse motorene er vel strengt tatt 3600 rpm, så med 4000 rpm er du vel over grensen om jeg ikke tar helt feil. Det kan være propellene som ikke er helt optimale. Ville sjekket timing og pumpen i første omgang, men om motorene er slitt kan jo være andre mekaniske feil her som ikke kommer frem før motoren er tatt fra hverandre. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.