Masserarti Startet 22.Mai.2012 Del på Facebook Startet 22.Mai.2012 Hallo! Skal polere båten til helga, men det er en stund siden båten er polert skikkelig. Så det har dannet seg sorte striper rundt om på hele båten.. Tenkte jeg skulle gå over båten først med høytrykkspyler, så skumme den ned å vaske den med børsten på høytrykk spyleren. Men dette vil antakeligvis ikke fjerne de svarte stripene som dannet seg over lang tid? De er ikke godt synlige, men kommer til syne når man studerer båten nøye. Stripene kommer i hovedsak fra fenderlista, og det virker som om de sitter godt, fordi jeg klarer ikke å skrubbe dem vek med svamp og gif.. Har kun prøvd på et lite område. Og ellers er det bare polere med polish først, for og så forsegle det med voks etterpå? Kommer til å bruke maskin, hvilke typer pads annbefaler dere da? Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Prøv denne http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/batvask/seajet-batrens. Den er mer effektiv på svarte striper enn det meste av polish Sitér dette innlegget Link to post
zainka Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Denne, http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/andre-rensemidler/maritim-fenderrens-500-ml har jeg prøvd og meget fornøyd. Også hos Maritim. PS. ikke glem hansker. den er ikke helt snill med hendene. Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
knut1955 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 (redigert) Hei I år forsøkte jeg for meg et nytt vaskemiddel Turtle Plastikk rens på spruteflaske. Overbygget mitt var matt og mye svarte render. På min båt fungerte dette veldig bra, byttet kluter ofte, og overflaten ble blank som nypolert skuteside! Vurderte faktisk å sløyfe polering og forsegle med wax direkte. Da jeg kom til båten dagen etter var det en del skjolder, hadde ikke byttet klut ofte nok likevel??? Jeg tor jobben med polering og wax og ble riktig fornøyd med resultatet. Jeg påfører polish og wax for hånd, og maskinpolerer med pad av "polvott-type". Skift ofte pad og vask i vaskemaskinen etterpå. Pad av skumplast har jeg kun benyttet til lett rubbing med Autosol Chromeglans, men dette ble ikke nødvendig i år, takket være Turtle Plastikk rens... Lykke til Redigert 22.Mai.2012 av knut1955 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vard Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Prøv denne http://www.maritim.n.../seajet-batrens. Den er mer effektiv på svarte striper enn det meste av polish Har selv meget god erfaring med denne. Brukt den senest idag og er strålende fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Jeg brukte maritim sin variant av Hugo`s på svart striper i år. Det var supereffektivt! Polerte etterpå med One Step og Pure Wax fra samme merke til slutt. Ble knuse godt! Sitér dette innlegget Link to post
Zetha Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Kanskje jeg er litt "blond", men tror slike svarte striper lett lar seg fjerne med neglelakkfjerner PS: Ja, jeg er en kvinne... Sitér dette innlegget Jannicke - matros og kapteinens assistent på "Zetha" Link to post
zainka Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Neglelakk fjernere kan inneholde aceton. Ikke alltid like bra for fuger og gummi, men ja... de tar det meste ;) Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
BOBO II Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Har selv akurat polert for 3 gang i år og fra dag 1 har jeg brukt TC nanno alt i et polish den tar alt også er det lett og smøre ut og pusse over med tørr fille. da er celcoat renset foreglet og polert i en operasjon. http://webshop.nettbaat.no/produkter/batpleie-vedlikehold/-tcnano/---gelcoat-nano-extract-sealer-250-ml.html Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
skvulpe Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Du kan også prøve å gnikke med en mikrofiber svamp. Den tar så og si alt av flekker og det uten noe såpegreier (men har aldri prøvd på båt da..) Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Black Streak Remover Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Zetha Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Neglelakk fjernere kan inneholde aceton. Ikke alltid like bra for fuger og gummi, men ja... de tar det meste ;) Må bruke neglelakkfjerner uten aceton Sitér dette innlegget Jannicke - matros og kapteinens assistent på "Zetha" Link to post
Careka Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Skal også prøve Bilteam sin utgave, jeg har fryktelig mye striper på 2 skrog. såpe og høytrykkspyler tar det ikke. Nå er det pause i varmen, 26 grader her nå i skyggen, deiligt........ Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lars H. Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Black Streak Remover er faktisk det mest effektive på slike striper. Den er jo beregnet på akkurat dette, å løse opp sot og nedfall, men ikke å løse opp fett og dermed voks. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 29.Mai.2012 Del på Facebook Svart 29.Mai.2012 Autosol. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.