Fusebox Startet 23.Mai.2012 Del på Facebook Startet 23.Mai.2012 (redigert) Hei, Jeg ser et behov for å installere 3 sensorer/detektorer for gass (LPG) og bensin. Bep har paneler for inntil 2 sensorer, og til en pris av ca. 2500,- pr. panel. Det blir for dyrt å kjøpe 2 paneler og 3 sensorer, á 649,- Hvilke spenninger bruker disse sensorene ? Drivspenning og sensor-signal ? Jeg ønsker å koble opp sensorene til et "master control" panel som vil hente diverse signaler fra hele båten. Om sensorene drives av 12V og signalet også er 12V, så er jo alt bare bra. Hvis det er andre spenninger, så må jeg konvertere nivåene. Noen som vet, eller har mulighet til å måle ? Jeg håper å få installert minst 1 sensor før helgen, da pinseturen står for tur, så jeg ville bli svært takknemlig om noen hadde en kvikk idé ...vi har allerede hatt et "voff" ved ovnen. Frister ikke til gjentagelse. Redigert 23.Mai.2012 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Hert er svaret fra BEP. Det er ikke trivielt å koble opp en slik sensor selv, da funksjonen er vital. Men, for de som vil :-) BEP always recommends that the SL gas sensor is used with the GDL the 5v regulation that the sensor requires must be exact as the element in the head of the sensor is heated and will not tolerate being out of parameter, it will reduce the accuracy to the greatest extent and the warranty will be void. The sender registers 0V fault, <1V NO GAS, >2.5 GAS at 20lel. BEP can only recommend that you use two GDLs for your three sensors. If you wished to use them to trigger a second monitoring device we would recommend you used the alarm outputs OR'd together with a single 10kOhm pull up resistor to the 12v supplied. You would then have 0V NO GAS, 12V GAS at 20lel. Regards, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.