Fabricius Startet 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2012 Vurderer å kjøpe en 80-talls seilbåt. Ser at miljømyndighetene nå begynner å bli ganske ivrige når det gjelder kravet til å bruke tømmestasjoner for septik. Er det noen som har erfaringer med å legge om eksisterende septiktanker slik at de fyller moderne forskrifter? Eller seiler man ufortrødent videre og later som ingenting? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Det er vel noe regler om slik i Sverige. Ingen slik forskrift i Norge som eg kjenner til. Og tømmestasjoner er vel langt i mellom, så noe ombygging hadde eg ikkje tenkt på. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jernbåten Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Forskriften gjelder ikke gamle båter så vidt jeg har skjønt. Men det er ganske enkelt å fikse. Det du trenger er et t-stykke med slangestusser, en ventil og dekksgjennomføring. Jeg la opp til dette hos meg, uten at jeg var nødt til å foreta modifikasjonen. Hele jobben tok neppe mer enn tre timer. Mesteparten av denne tiden gikk med til å lage et 50 mm hull i ståldekket. Sitér dette innlegget Link to post
Fabricius Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Takk for det, Jernbåten! Jeg har fryktelig lyst på en gammel Orust-båt. Jeg skjønner såpass at det er en del fallgruber å tråkke i, og forsøker å forberede meg på dem - en for en. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Tror ikke det er så mange fallgruber å tråkke i når det gjelder de gamle Orust-båtene. Men man skal være klar over at motor/propellutrustning/rigg og seil begynner å bli gammelt. Det gjelder for så vidt også alle andre tekniske innretninger. Egentlig så er det en del fallgruber når jeg tenker etter. Uansett, det er flotte og solide båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.