Marna-Man Startet 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2012 Hei! Skal justere ventilene på min Marna 6 hk B 1947, men finner ikke helt ut av hvilke muttere som gjør hva. Se vedlagte bilde. Det er 2 muttere og en rund sak med spor i (nederst) som kan skrues på og som går uavhengig av hverandre. Siden de er litt trege og vanskelig å komme til, sliter jeg litt med å finne ut av hva man skal justere på og hva man skal sette det fast med. Noen som kjenner prosedyren? Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Du holder igjen den nederste delen mens du løsner kontramutteren og da kan du justere på skruen som går ventilstammen. Sitér dette innlegget Link to post
Marna-Man Svart 24.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Du holder igjen den nederste delen mens du løsner kontramutteren og da kan du justere på skruen som går ventilstammen. Ok, takk! Sitér dette innlegget Link to post
Marna-Man Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Du holder igjen den nederste delen mens du løsner kontramutteren og da kan du justere på skruen som går ventilstammen. Hadde litt problemer med å få klaringen til å holde seg når jeg strammet til kontramutteren etter justering. Endte opp på 0,5 mm klaring i stdedet for 0.4. Dette er vel ok? Er vel bedre med litt for mye klaring enn litt for lite? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.