morgull Startet 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2012 Hei. Har en gammel Yamaha 75 hk påhengs, 3 sylindret fra 1993. Kunne godt tenkt meg litt mere futt i båten (19 fot). I første omgang så lurer jeg på om man med relativt enkle tiltak kan gjøre denne motoren sprekere, feks at den er identisk med andre større Yamaha motorer og det "bare" er å bytte forgasser etc. Er det noen som kjenner disse motorene og vet hva som kan gjøres? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
rago63 Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 3 stk forgassere og eksospipe fra 90hk - da blir den 90.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
morgull Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Takk for tipset. Da har jeg bestilt 3 nye forgassere og ny eksosmanifold til 90 hk som jeg kom over for en rimelig penge. I tillegg har jeg bestilt Boyesen reed ventiler til den. Skal bli spennende å se hvor mye det hjelper på fart/akselerasjon. Båten gjør ca 30 knop idag. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.