Flesland Startet 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2005 Hei. Jeg kjøpte meg en kragerø 26 sommeren 2003. Desverre så viste det seg at vinduene i båten hadde lekasje og jeg måtte rive ned kledningen på skottene hvor det da viste seg at jeg har fått svarte flekker (jordslag?) i plasten. Hva annbefaler dere av kjemikalier å bruke for å få fjernet dette, må jeg slipe ned plasten? Jeg har også prøvd å få opplysninger om båten, hvem som har bygget skroget, eventuelt hvor jeg kan få tegninger av båtenog anbefalt motor size og propel. Som dere forstår så må jeg innrede båten på nytt grunnet vann lekasjene. Da jeg er mekaniker og ingen tømrer så håper jeg at dere kan gi meg noen gode råd og eventuelt tegning/forslag til innredning av båten. All hjelp taes imot med åpne armer Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 22.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2005 Så lenge lagene i plasten ikke er delaminert, gått i oppløsning og fremdeles har sin styrke, er jordslagsflekkene ufarlige. Har det samme i min båt etter lekkasje fra fordekket v/dreggkassa. Kledningen hang og slang, det hele ble tettet og tørket ut og ny kledning er på plass. Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Jazzmatazz Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Hei! Noen som vet hvilke/hvilken sinkanode som passer på disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
WingCommander Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Hei. Har noe tegninger på Kragerø skrog. Hvilken type er det du har? I, II eller type III Jeg har en Kragerø 26 type III med en bedford 330. Ligger vist noen tegninger i dokumentseksjonen her på BP Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Ja, jeg så det. Men fant ikke ut av hvilken ut ifra det. Det er en kun med targabøyle og AC, ikkeno hardtop. Sitér dette innlegget Link to post
WingCommander Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 skal se om jeg får tatt meg en runde å få scannet de tegningene som jeg har så kan du se... Sitér dette innlegget Link to post
Yri’n Svart 19.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2018 Jeg leter også etter tegninger og dokumentasjon på min Kragerø 26. Kommentar fra moderator: Det ligger i Dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2018 Kragerø 26 var vel hovedsakelig basert på selvstøp i former som fartet rundt i landet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.