sigge49 Startet 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2012 Hei. Noen som kan hjelpe meg. Har en Yamaha 25 hk 2takt motor ca 90 mod. Den starter og går greit i fri også på høyt turtall. Men når jeg setter den i gir og skal kjøre får jeg ikke opp turtallet. Det er separat oljetank på den og det virker som om motoren går på samme måte som når det begynner å bli lite olje i tanken. Oljetanken er full og varsellampen lyser ikke. Jeg har skiftet plugger og renset forgasserne. Det kan også se ut som om det er litt dårlig trykk på kjølevannet som kommer ut på siden av motoren. Er det noen som har noen gode tips til hva som er årsaken til problemet? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Hei. Ved disse symtomer har jeg hatt positive resultat med følgende: Gått ned til 0.6 pluggåpning. Pusset akseltapp og svinghjulkonus med fint smergel.1000 korning. Renset alle jordingspunkter.Bruk litt kontaktfett når du skrur isammen. Kan også være bensinpumpa,men da ryker`n no jævli. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
sigge49 Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Takk for svar, skal teste det ut.... Er det mye jobb å pusse akseltapp og svinghjul konus, det er ikke mye demontering for å komme til? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Sjekk alle kontakter\skjøter på ledninger. min Yamaha hadde akkurat samme symptomer og det var en eiret skjøt\kontakt på strømledning til ene coilen. Sitér dette innlegget Link to post
Sforne Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 (redigert) Har omtrent det samme problemet på min yamaha... Leverte den inn en gang hvor de rensket forgasseren men problemet kom tilbake etterpå Redigert 30.Mai.2012 av Sforne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sigge49 Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Etter å ha gått over alle kontaktpunkter uten noen bedring, Pella jeg fra hverandre gasseren igjen i går. Viste seg at dysa i den nederste nesten var potte tett. Fikk rensket den og nå går motoren som ei kule. Takk for gode forslag til problemløsing. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.