Jarl-Espen Startet 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2012 Hei. I min båt med 2 mercruiser d219 står batteribanken på bb side. Der er det plass til 3 batteri i den str. Som jeg har nå. (2 forbruk og 1 start) bb motor starter lett mens sb motor starter ikke fullt så lett. Av og til må jeg bruke startkabler mellom forbruk og startbatteri for at den skal starte. Mitt spørsmål er som følger: kan jeg parallell koble to batteri til start og plassere det ene mellom motorene i en batterikasse?? Eller bør jeg heller gå for 1 kraftig batteri og tykkere kabler?? Mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Det første du kan sjekke er hvilket type startbatteri du har, amperetimene på batteriet er ikke så viktig, derimot er startstrømegenskapene viktig. Eksempelvis kan ett mindre 50Ah startbatteri konkurere med ett større 115Ah forbruksbatteri når det kommer til å starte en motor. Startbatterier tåler også bedre å bli ladet ut. Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Det er et sønniko 115ah kombi batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.