Player 311 Startet 22.Januar.2005 Del på Facebook Startet 22.Januar.2005 Jeg har lyst til å prøve å vaske madrassene i salongen, det er ca 10cm tykke skumgummi, men jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det.Har tenkt å prøve "druetråkke" metoden i badekaret med vanlig vaskepulver, men er redd de da ikke tørker før sesongen er i gang... Noen som har erfaringer eller tips til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 Heisan, velkommen som medlem. Dersom du ser på emneoversikten (oppe i høyre hjørne) vil du finne mange emner relatert til det du spør om. Ellers kan jeg legge til at mange sverger til zalo (båteieres drøm), som skal ta det aller meste av skitten. Når det gjelder tørk, hvis du ikke har varmekabler, eller annen varme i gulv, legg puter/madrasser luftig, dvs., sørg for at der er luft både under og over (legg plank eller lignende under) og vend dem ofte. Skal normalt gå bra det........ Hvis du føler det vil gå for sent, er der sikkert noen i bekjentskapet nær deg som har en eller annen form for varme i gulv. Spør om du kan få lov til å legge utover puter/madrasser en natt eller to, det holder.... Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 Har selv vasket alle putene med druetråkkemetoden. Metoden fungerer, men er slitsom. Jeg brukte varmt vann med litt Bio-tex i. Det er viktig å skylle godt for å bli kvitt mest mulig av såpa. Det blir ganske mye vann igjen i putene, men de tørker på en ukes tid eller så hvis de ligger varmt. På slutten måtte jeg tråkke på putene for å få vannet ut fra sentrum av skumgummien og ut i de ytre lagene slik at vannet kunne fordampe. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 (redigert) Eller tørkeskap. Selv om varmen er slått nesten av, tørker det utrolig mye raskere med viften, og dermed sirkulasjon på luften i gang.. Suzuki Redigert 22.Januar.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
jada Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 Eventuelt kan du sprette opp langs en søm, vaske stoffet, og "snurpe" igjen. Kanskje med en glidelås slik at det blir enklere ved neste vask. Men da er det kanskje ikke ditt problem lenger......... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.