Jump to content

Vask av madrasser og puter

Player 311

Recommended Posts

Heisan, velkommen som medlem.

Dersom du ser på emneoversikten (oppe i høyre hjørne) vil du finne mange emner relatert til det du spør om.

Ellers kan jeg legge til at mange sverger til zalo (båteieres drøm), som skal ta det aller meste av skitten.

Når det gjelder tørk, hvis du ikke har varmekabler, eller annen varme i gulv, legg puter/madrasser luftig, dvs., sørg for at der er luft både under og over (legg plank eller lignende under) og vend dem ofte. Skal normalt gå bra det........

Hvis du føler det vil gå for sent, er der sikkert noen i bekjentskapet nær deg som har en eller annen form for varme i gulv. Spør om du kan få lov til å legge utover puter/madrasser en natt eller to, det holder....

Har selv vasket alle putene med druetråkkemetoden.

Metoden fungerer, men er slitsom. Jeg brukte varmt vann med litt Bio-tex i. Det er viktig å skylle godt for å bli kvitt mest mulig av såpa.

Det blir ganske mye vann igjen i putene, men de tørker på en ukes tid eller så hvis de ligger varmt. På slutten måtte jeg tråkke på putene for å få vannet ut fra sentrum av skumgummien og ut i de ytre lagene slik at vannet kunne fordampe.

Geir

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...