Jump to content

Lage boblehavn

runes

Recommended Posts

En bekjent han hadde båten sin ute for 2 år siden på vinteren for han kjøpte en Biltema lensepumpe en sånn stor en. Også bant han dreggen til den. Å slangen der vannet kom ut av pumpa hadde han en isopor klomp med et hull i også lima han slangen inni hullet med tec7 så den konstant spruta vannet opp under båten. Den slangen lå 2-3 meter under båten .. Var ikke is å se i en god ring rundt båten :). Den båten var 26 eller 28 fot .

• 5 uker senere...

Fortsatt blir dette et ufullstendig svar ift det du spør om, men fordi det kan være nyttig for andre tar jeg det med likevel:

I fjor kjøpte jeg og naboen hver vår ispropell (http://www.maritim.no/elektrisk/elektrisk-motor/ispropell/ispropell-1-2-hk ). De var supereffektive. Holdt et område på ca 40 meter (4 brygger) isfrie. Dette var ikke den kaldeste vinteren og effektiviteten er sikkert temperaturavhengig - likevel: Jeg er kjempefornøyd. Enkle å henge opp, virker driftsikker, kan anbefales.

Det finnes enkle alarmsystemer som varsler på SMS ved strømbortfall. Spørsmål er om et par ispropeller og en enkel SMS varsling ved strømbrudd tross alt vil være en "god nok" løsning - i alle fall som en start.

Lykke til uansett med valg av løsning.

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...