runes Startet 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2012 Noen som vet hva det koster å etablere boblehavn på f.eks. 5 av plassene i en eksisterende flytebryggehavn? Evt som kan anbefale firmaer som gjør dette? Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Olavesen Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 En bekjent han hadde båten sin ute for 2 år siden på vinteren for han kjøpte en Biltema lensepumpe en sånn stor en. Også bant han dreggen til den. Å slangen der vannet kom ut av pumpa hadde han en isopor klomp med et hull i også lima han slangen inni hullet med tec7 så den konstant spruta vannet opp under båten. Den slangen lå 2-3 meter under båten .. Var ikke is å se i en god ring rundt båten :). Den båten var 26 eller 28 fot . Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Vet det finnes noe sånn isoprop greier også, men nå tenkte jeg på noe litt mer permanent som bryggelaget kunne investere i. Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
runes Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Ingen som har erfaring med komersielle aktører som leverer og installerer bobleanlegg? Vi er på jakt etter noe driftsikkert, med lite vedlikehold og gjerne med alarm om det skulle stoppe e.l. hjemmemekk fra biltema er auktuellt.... Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Leon KAD502 Svart 25.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Hei Runes. Jeg gjorde et søk på Google og fant dette. Mulig du kan finne noe der. Tipset fra Olavesen ga deg var jo ikke dumt uansett om det er for en permanent løsning eller ikke, og billig løsning også. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
forskern Svart 25.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Fortsatt blir dette et ufullstendig svar ift det du spør om, men fordi det kan være nyttig for andre tar jeg det med likevel: I fjor kjøpte jeg og naboen hver vår ispropell (http://www.maritim.no/elektrisk/elektrisk-motor/ispropell/ispropell-1-2-hk ). De var supereffektive. Holdt et område på ca 40 meter (4 brygger) isfrie. Dette var ikke den kaldeste vinteren og effektiviteten er sikkert temperaturavhengig - likevel: Jeg er kjempefornøyd. Enkle å henge opp, virker driftsikker, kan anbefales. Det finnes enkle alarmsystemer som varsler på SMS ved strømbortfall. Spørsmål er om et par ispropeller og en enkel SMS varsling ved strømbrudd tross alt vil være en "god nok" løsning - i alle fall som en start. Lykke til uansett med valg av løsning. Sitér dette innlegget Link to post
El83 Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Vet ikkje om du har fått til noe ang dette, men kan fortelle min erfaring. Vi har bobleanlegg i hele småbåt havnen, holder alt isfritt hele vinteren, en fjord som vanligvis har tykk is hele vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Vi gikk for propeller fra Løksa, fungerte meget bra! Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Tjorven III Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Kontakt Atlas Copco Kompressorteknikk. De leverer kompressorer og blåsemaskiner til bobleanlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.