Jump to content

Mercruiser 1,7, hvordan koble til defroster? Sirk.pumpe nødvendig?

Norne1

Recommended Posts

Jeg gjorde dene jobben på en Uttern D55 2007 mod, for noen år siden,men jeg husker nok litt feil...beklager.

Har idag en 2.8 200HK, og der er det orginale nippler m/ ventil.

Du kan bruke linken til Jens-P. Denne stemmer nok med din motor.

Visst du har mulighet å få taki en liten kuleventil, så ville jeg satt på denne på ene uttaket.

Da har har du muligheten å stenge/justere vannmengden ved behov.

Det virket iallefall fint på min Uttern.

Lykke til;)

Mener å huske at den var ca 4kw. Den kostet ca 1500.- den gangen.

Det du bør vurdere er å ta luften fra utsiden av båten. Jeg tok den fra motorrommet, og det ga avogtil litt lukt med kalesjen på.

Jeg laget en dyse nede ved beina på hver side, og da holdt vi faktisk varmen når kalesjen var nede under fart.

Jeg hadde D55'en i to sesonger, og kjørte ca 250 timer med båten.

Hadde ingen problemer og vi likte båten veldig godt. Den gikk godt i sjøen, og var rimelig i drift.

Mener at snittforbruket på 2 sesonger var på 6 liter i timen.

Desverre ble den litt for liten så den ble byttet til "ett nummer større" båt:)

Monterte defroster på en Merc 1.7 TDi 2007 for noen uker siden. Uttakene for vann er på høyre side av motoren, plugget med 'firkant-plugger', du får kjøpt originale 16 mm slangekoblinger til dem.

Jeg ettermonterte sirkulasjonspumpe for å få mer effekt i varmeren. Det fungerer brukbart uten sirkulasjonspumpe, men det er merkbart bedre varme med.

Redigert av Mox1 (see edit history)

Jeg gjorde det enkelt og bestilte originaldeler, men du finner sikkert niplene lokalt, kanskje Biltema har. Uansett... delenummeret til niplene er 22-806837, de kommer i 1 stk pr pk, så du må bestille 2.

Bestilte her : http://www.crowleymarine.com/parts/240216.cfm

16 mm kjøleslanger selger de på Biltema, varenr 52413

Sirkulasjonspumpe kjøpte jeg hos Seatronic, men det er ikke et must.

Mox

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...