Jump to content

Tips til skjærgårdsjeep som får plass i garasjen.

roesok

Recommended Posts

Har lagt ut vår utmerkede Skibsplast 655 for salg. Tanken er å gå mot strømmen, altså anti 3-fots syken. Med andre ord; finne en mindre båt. Denne skal kunne settes på henger og lagres i en av de to garasjeplassene om vinteren. Utfordringen er å finne en båt som får plass. Dvs. en totallengde fra propell til hengerfeste på maks 6,20 m. (Om båten settes litt på skrå går kanskje 6,50). Har sett litt på Askeladden 475. Inkl. henger vil jeg tro det er plass til en slik. Kanskje også størrre?

Tror allikevel at hovedutfordringen blir høyden. Har sjekket en Askeladden 475, og på henger er totalt høyde ca 2,50. Høyden på garasjeportåpningen er 2.10. Så da er spørsmålet; finnes det skjærgårdsjeeper i denne klassen som er lavere inkl skjerm? Eller er det, som f. eks. på Askeladden 475, forholdsvis enkelt å demontere skjermen når den skal plasseres for lagring om høsten. Og så montere på igjen til våren. Noen som har ideer eller tips?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Min båt har lav skjerm.. føles sånn hvertfall.. Sessa key largo 19.. men jeg er ikke helt sikker.. Hadde 475 før, og den hadde større skjerm. men mulig den bare var bredere..

Den er sikkert litt for lang også.. 579 cm, Men key largo 17 kan funke?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...