giver Startet 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2005 Hei Er det noen som har lokalkunnskap om disse plassene: Landsetting av lekke tankskip Dette må da være en absolutt nødløsning. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Lokalkjennskap utover de 3-4 plasser som er nevnt her lengst sør har jeg ikke, men satt og kikket litt i kartet for moro skyld. Her er det konsekvent valgt ut bukter som er ganske dype innover og når det skal være slike nødhavner, er dette i så måte veldig positivt. Dersom man skulle få en oljetanker som er lekk og klarer og få dem inn i slike bukter ser jeg jo poenget da skadene vil begrenses svært mye i omfang. Dersom det skulle skje et uhell og en oljetanker blir slept inn i en slik bukt, vil selvsagt dette være katastrofalt for innbyggere, campingplasser (morvigfjorden), og eventuelt næringsliv, men når alternativet er en langt større kyststripe som kan ødelegges, er det bedre om det går utover et lite område. Det er en svært uvant tanke å slepe lekke skip inn istedet for utover, men synes planen er glimrende ! Samtidig som jeg ser planen som svært god, priser jeg meg samtidig lykkelig for at vi har i skandinavia heldigvis har vært skånet for slike katastrofer så langt, men som nevnt i artikkelen, omfanget skiping øker og det er bedre å være føre var...... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Det er en svært uvant tanke å slepe lekke skip inn istedet for utover, men synes planen er glimrende ! Helg enig. Bedre å sette tankskipene på land slik at de kan pumpes og at man kan begrense oljeutslippene med lenser enn at skipet brekker og synker og man får oljesøl helt ute av kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.