erwin-abel Startet 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2005 Jeg har en 460 OMC/Ford bensin motor i en Bayliner. Motor rommet er ikke så langt så jeg tror ikke det går ann å putte inn en rekke 6er. Vet noen om Ford sin diesel V8 (7,3l?) passer inn på det jeg har. Jeg innbiller meg at svinghjuls kåpen er lik. Vet noen det? Jeg har sett att det finnes en motor som heter Star powr. Den tror jeg er Ford basert. Kjenner noen til noe tilsvarende som er Ford basert? Har noen noen andre ideèr på diesel i en gammel Bayliner 2858? Sitér dette innlegget Link to post
sirius Svart 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Hei. Jeg har satt inn Mercruiser v8 7.3 diesel i min Bayliner 2958, dette ble en del ombygging. Motorrommet er for kort, dvs rommet er langt nok men dieseltanken ligger i " veien". Men alt går med litt arbeid. Det blir bra og alle problem er glemt den dagen du er ferdig og kan starte opp med diesel.. Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Birchwood 320 Svart 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Her er motor for deg.. Du må ha ny kåpe men men,, http://www.marinediesel.nu/md_site.html Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
erwin-abel Svart 23.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Her er motor for deg.. Du må ha ny kåpe men men,, http://www.marinediesel.nu/md_site.html <{POST_SNAPBACK}> HeisanTakk for tipset. Jeg lurer på om jeg ikke har vært i kontakt med det firmaet tideligere. Det er absolutt en mulighet men, jeg tenkte kansje det er lettere om jeg fikk tak i noe Ford basert isteden for GM. Jeg er forresten også litt skeptisk på å trekke ut 300hk+ av denne 6,5 dieselen. Den gangen jeg jobbet med disse motorene tror jeg de første med turbo kom med enten 190 eller 210hk. Men for all del, den gamle 6,2l som 6,5l er etterkommer av gikk jo nesten evig bare den fikk ørlitegranne stell. Men vi får se. Jeg tror jeg måtte gi ca. 150 store bare for motoren. Da kommer kåpe, medbringer og ++ i tilleg. Vet ikke om båten er vært det. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Heisan Takk for tipset. Jeg lurer på om jeg ikke har vært i kontakt med det firmaet tideligere. Det er absolutt en mulighet men, jeg tenkte kansje det er lettere om jeg fikk tak i noe Ford basert isteden for GM. Jeg er forresten også litt skeptisk på å trekke ut 300hk+ av denne 6,5 dieselen. Den gangen jeg jobbet med disse motorene tror jeg de første med turbo kom med enten 190 eller 210hk. Men for all del, den gamle 6,2l som 6,5l er etterkommer av gikk jo nesten evig bare den fikk ørlitegranne stell. Men vi får se. Jeg tror jeg måtte gi ca. 150 store bare for motoren. Da kommer kåpe, medbringer og ++ i tilleg. Vet ikke om båten er vært det. <{POST_SNAPBACK}> Om di kikker litt mer vil du se at dei faktisk dra 400 hk ut av den motoren.. Pris eg fekk oppgitt var.. Motor 330 hk levert meg inkl frakt var 183000 + kåpe til 5-7000.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
erwin-abel Svart 24.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2005 Om di kikker litt mer vil du se at dei faktisk dra 400 hk ut av den motoren.. Pris eg fekk oppgitt var.. Motor 330 hk levert meg inkl frakt var 183000 + kåpe til 5-7000.. <{POST_SNAPBACK}> Jeg tror prisen du nevner er nye motorer. De oppererer også med "lett overhalte" motorer.Tror de kun bytter veiv eller slik for derrefter å montere sitt utstyr. Marinisering, kompressor og slik. Denne 400hk kom vel først i fjor tror jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.