Rikosjett Startet 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2012 Har litt saltutslag på venstre sylinderrekke og er blitt anbefalt og skifte toppakkning. Motoren kjøler fint og alt fungerere bra. Ser tiltrekkningsmomentet står skrevet på topplokkene. Skal jeg starte på trekke til i senter av topllokket og er det rutine på disse motorene å etterdra boltene etter en stund? er det anoder i kjølekanalene på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Litt saltutslag på pakningen trenger ikke å være kritisk,derimot er det viktig å ettertrekke toppboltene(skal gjøres når motoren er relativt ny) Moment og tiltrekkingsrekkefølge er preget på topplokket(husk å løsne bolter litt før tiltrekkingen) Lønner seg å spraye pakningskanten med f.eks 556 Mener det er montert noen små anoder innvendig i kjølekanalene. Sjekk at tennpluggene har likedan farge,ved ev. vanninntrengning vil tennpluggen bli blank. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 ok tennpluggene er jevnt svarte da det har blitt litt overfylt med to-taktsolje. lurer på å skifte pakkninger når jeg først er i gang. skal disse pakkningene monteres tørre? Sitér dette innlegget Link to post
Vbunn Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Jeg renger med at det på denne motoren er "tykke" kompositt pakninger med klemmringer av metall for å tette mot kompresjonen. Det at det svetter mot utsiden av blokka er da ikke en indikasjon på sylinderlekkasje. Du sier at motoren går fint ,og med lik farge på pluggen, slapp av og nyt sommeren. Det er ikke verdt det å risikere noen bolter eller rufsete pakingsflater for litt svetting, etter mitt syn ihvertfall. Hvis du kan skrive inne årsmodell på den kan jeg sjekke hva slags type pakning det er på de. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Hei. Jeg sniklåner tråden din. Ser du har samme motor som meg. Jeg er på utkikk etter en stålpropell, men har ikke båten tilgjengelig. Vet du benevnelsen på de propellene som passer? evt stigning osv på en 19 fots skj.jeep på 850 kg med motor? bare svar her eller på im om så jeg ikke sporer tråden din helt av.. Mvh Glalaks Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Rikosjett Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 skjærgårdsjeepen min er 450kg og jeg kjører med en Solas Lexor 21"x13" stålproppell. Jeg ville først prøvd med en 19"x13" men hadde gått for 21x13 dersom turtallet overstiger 5900 o/min. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Ok.. Takk takk.. da vet jeg litt mere hva jeg skal se etter.. Satt og tittet her og ble ikke veldig klok når jeg ikke vet hva jeg trenger.. men nå ble det litt lettere;) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34588667 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Rikosjett Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 etter å ha kjørt med motoren som forøvrig går meget fint med 98oktan, da jeg tilter drevet opp av vannet tømmer forgasserne seg for bensin. Ser ut som om det renner ut fra luftinntakene, er det på tide med overhaling av gasserne? Er litt bekymret for synkronisering av gasserene om jeg kjøper repp-sett? Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Kansje greit å ha en bok å lese seg til et bra resultat på jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Ja noen har verksted manual til denne eller vet å skaffe? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.