Hegga65 Startet 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2012 (redigert) Hallo. Jeg har blitt en "ulykkelig" eier av en KB22, med en Volvo Penta MD11C. Det har vårt problemer fra første dag etter jeg kjøpte båten. Etter å ha lagt opp ny diesel slange fra tank til motor, skiftet diesel filter, og montert inn ny diesel forpumpe, fikk jeg endelig start på motoren. Problemet er bare at motoren kun går i ca. 30 sekunder, før den brå stopper. Da står sving hjulet helt fast, begge veier. Motoren har vribart propell anlegg, av merke Marna. Når jeg går ned i båten noen dager senere, så kan jeg tørne på sving hjulet igjen. Det er oljetrykk på motoren når den sviver, ca. 2 BAR. Har skiftet olje og filter, og skrudd peile pinnen godt til, med o-ring i mellom. Det er olje på Marna giret, men olja ser dårlig ut. Begynner å lure på om det har noe med giret å gjøre, siden motoren plutselig stopper, om motoren får så stor motstand, at den ikke klarer å dra rundt, selv med fullt fuel pådrag. Har luftet på diesel filteret, luftet på diesel pumpa, har også luftet på rørene / mutterene, på diesel rørene inn til fuel injectorene, så jeg tror motoren får diesel. Kan det være at det lekker kjøle vann inn på stemplene, så det blir dårlig forbrenning, og det blir væske slag til slutt ? Har noen her noen gode tips, på hva som kan være galt ? Begynner å bli lei hele båten. Skulle gjerne hatt en båt jeg kunne kjøre med. Helge Arne. Søgne. Redigert 27.Mai.2012 av Hegga65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.