Toffe Startet 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2012 Heisann. Har en Yamaha 9.9D jeg ville fikse litt på. Denne motoren er antatt å være 81 modell og er 28 år gammel, starter på 1-2 drag hver sommer selv om jeg glemmer den ute i snøen igjennom vinteren. Har fått meg den såkaldte "Udødelige" jekelen. Det jeg sliter litt med er å finne ut helt sikkert årsmodellen. Her er id skiltet: Det jeg lurer på er følgende: 1. Årsmodell 2. Muligheter for å få den til å yte bedre? (15hk?) å kjøpe flere deler er ikke noe jeg ønsker. Men er det noen plomber e.t.c? 3. Strøm, kan jeg lade et batteri med denne? Isåfall hva mangler jeg og hvordan kobler jeg det? Jeg har planer om å "mekke" litt på min GH :) - Batteriluke og hus i rattkonsollen - Voltmeter i rattkonsollen - Lanterne - Når jeg har strøm kan jeg jo også hive inn musikk en smart plass :) Tenkte angående strøm kan jeg legge rør i dobbeltbunnen (vanlig elektriker k-rør ) for kabelføring? Er jo vann i dobbeltbunnen når det regner og lignende. Så må jo gjøre det litt vanntett :P Sitér dette innlegget Link to post
Toffe Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Edit: vil også male gh11 med hvit matt maling. Tips til hva jeg kan kjøpe og hvor? Ønsker ikke å ut med mye penger har ikke så mye så under 1000kr for alt hadde vært gull! :P Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 (redigert) er visstnok den innstemplede N-en i plata som angir prod. år. Legg også ut bilde av deksel - dekor og farge kan også si endel om årstall Redigert 28.Mai.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
littmild Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 (redigert) er visstnok den innstemplede N-en i plata som angir prod. år. Som gjør det til en 1984-modell(?) Du får ut noen ekstra hk ved å skifte reedventiler, såvidt jeg har forstått. Redigert 28.Mai.2012 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Toffe Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Har kommet frem til 1984 modell. Må jeg bytte reedventiler så er det uaktuelt. hadde håpet den var pombert.. Da den er 27 år gammel (3 år eldre en meg. Haha). Men resten av spørsmålene står ubesvart :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Om du bor ved Kristiansand er det båtmesse der.. De var i Arendal i helga, og solgte høytalere for 50 kr stk.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
littmild Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Reedventilene er forholdsvis billige, og de er lette å bytte selv. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Toffe Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Hei! Har demontert litt nå, er datanerd og ikke mekaniker men får det nok til. Har nå dratt ut reeden og den har 6 armer og ikke 4. Det står stemplet inn 6E7 på siden og på forgasseren er det også stemplet inn 6E7??? Ut fra hva jeg forstod så er 6E7 forgasser til 9,9 (Bilde fra en annen tråd på forumet) Hva kan dette ha seg at jeg har 6 reedventiler kontra 4 som skal være? Og hva betyr det jeg må gjøre da? Det er en 84 modell. Den har pip åpent gap ved full speed i forgasseren og med chocken inne.. Tips? Noe mer jeg kan mekke på ? hehe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.