Jump to content

Yamaha 9.9D & GH11 Modifikasjoner / trimming

Toffe

Recommended Posts

Heisann.

Har en Yamaha 9.9D jeg ville fikse litt på. Denne motoren er antatt å være 81 modell og er 28 år gammel, starter på 1-2 drag hver sommer selv om jeg glemmer den ute i snøen igjennom vinteren. Har fått meg den såkaldte "Udødelige" jekelen.

Det jeg sliter litt med er å finne ut helt sikkert årsmodellen. Her er id skiltet:

Cloud2go%2001:43%2028.%20mai%202012.jpg

Det jeg lurer på er følgende:

1. Årsmodell

2. Muligheter for å få den til å yte bedre? (15hk?) å kjøpe flere deler er ikke noe jeg ønsker. Men er det noen plomber e.t.c?

3. Strøm, kan jeg lade et batteri med denne? Isåfall hva mangler jeg og hvordan kobler jeg det?

Jeg har planer om å "mekke" litt på min GH :)

- Batteriluke og hus i rattkonsollen

- Voltmeter i rattkonsollen

- Lanterne

- Når jeg har strøm kan jeg jo også hive inn musikk en smart plass :)

Tenkte angående strøm kan jeg legge rør i dobbeltbunnen (vanlig elektriker k-rør ) for kabelføring? Er jo vann i dobbeltbunnen når det regner og lignende. Så må jo gjøre det litt vanntett :P

Hei!

Har demontert litt nå, er datanerd og ikke mekaniker men får det nok til. Har nå dratt ut reeden og den har 6 armer og ikke 4. Det står stemplet inn 6E7 på siden og på forgasseren er det også stemplet inn 6E7???

Ut fra hva jeg forstod så er 6E7 forgasser til 9,9 (Bilde fra en annen tråd på forumet)

8.jpg

Hva kan dette ha seg at jeg har 6 reedventiler kontra 4 som skal være? Og hva betyr det jeg må gjøre da? Det er en 84 modell. Den har pip åpent gap ved full speed i forgasseren og med chocken inne.. Tips? Noe mer jeg kan mekke på ? hehe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...