Jump to content

Noen med erfaring av Ford 351w motor og 270/280 drev

mk414

Recommended Posts

Pga mye problemer med motoren som sitter i båten (aq145) så ser det ut til å gå over til v8. Har kommet over en motor og drev pakke som har sittet i en Andy 21dc. Dette er en Ford 351w motor med 280 drev med alt som hører til for montering.

Jeg selv har et nyoverhalt 270 drev og utifra hva jeg har lest så er 270 og 280 drevene identiske.

Mitt spørsmål er om det er noen som har noe erfaring med denne kombinasjonen av motor og drev? Og er det mye jobb for veldig lite?

Om det satt sammen med en 145 er det totalt ubrukelig til V8. Men om det følger med komplett pakke med drev så er jo det ikkje noe problem... og omtrent ingen jobb i det heile tatt. Er jo bare å skru sammen..

Forøvrig så er denne motoren brukt i flere tiår av PCM og Indmar i i vannskibåter samt tidvis av Volvo Penta. Mer i senere år enn tidligere.

Søker du f.eks på PCM, Correct Craft, Pleasure Craft, MasterCraft, Indmar på Youtube så finner du sorten

Redigert av Plutonium (see edit history)

Om det satt sammen med en 145 er det totalt ubrukelig til V8. Men om det følger med komplett pakke med drev så er jo det ikkje noe problem... og omtrent ingen jobb i det heile tatt. Er jo bare å skru sammen..

Forøvrig så er denne motoren brukt i flere tiår av PCM og Indmar i i vannskibåter samt tidvis av Volvo Penta. Mer i senere år enn tidligere.

Søker du f.eks på PCM, Correct Craft, Pleasure Craft, MasterCraft, Indmar på Youtube så finner du sorten

Som jeg skrev så satt denne motoren ( Ford 351w) og et 280 drev med bakplate og alt sammen. Dette er bare tatt ut av båten og satt ut for salg.

Ja eg ser det. Det var du som nevnte 270, hva ville du fram til? Nei de er ikkje identiske men det er ikkje langt ifra, mange deler kan nok brukes om hverandre. Men siden det er et 2.15 drev og du må ha et 1.61 drev så hjelper det lite. Svaret på siste linje i første innlegg er ja både motoren og 280 drevet er intet å utsette på, ei heller satt sammen. Mye jobb for veldig lite? på ingen måte da det knapt er jobb annet enn noen få skruer å sette det sammen.

Ja eg ser det. Det var du som nevnte 270, hva ville du fram til? Nei de er ikkje identiske men det er ikkje langt ifra, mange deler kan nok brukes om hverandre. Men siden det er et 2.15 drev og du må ha et 1.61 drev så hjelper det lite. Svaret på siste linje i første innlegg er ja både motoren og 280 drevet er intet å utsette på, ei heller satt sammen. Mye jobb for veldig lite? på ingen måte da det knapt er jobb annet enn noen få skruer å sette det sammen.

Nå er jeg med... missforsto litt.. men la meg stille et annet dumt spm... må jeg støpe om/nye motor fester for å sette inn denne v8`en eller kan jeg bruke de orginale fra 145 motorn? Eller er det bare å ta ut 145`n og sette inn V8`ern..

det kommer an på båten hvor store flater du har å gå på men kan ikkje skjønne annet enn det skal gå bra. En slik V8 har en bredde på ca 57 cm mellom motorlabbene og knappe 70 cm fra akterspeil målt i høyde med veiva. Høyden trenger ikkje så stor justering og gjøres uansett i motorlabbene. Den har bare 2 motorlabber. Så om du har minst 60 cm bredde på stringerne 70 cm fra speil er det bare i slippe nedi ja og justere motorlabber og bolte de fast. Du bruker sjølvsagt motorfestene med labber som følger med V8'n. Om der ikkje følger med labber så får du du det i alle båtutstyrsforretninger.

Ut og mål ;)

Redigert av Plutonium (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...