Jump to content

korrosjon på vindskjerm og aluminiumsdetaljer! hva kan man gjøre?

snurresprett

Recommended Posts

har en båt fra 03, askeladden 605. og på denne så har mye av aluminiumen korrodert!

Den hvite lakken nederst på stol støtten har fått gjennomgå. der har lakken flasset av i store stykker.

Jeg pusset dette ned og brukte Hammerite, noe som ble ganske bra, men det er jo flere detaljer som har fått gjennomgå også, vindskjermen ser ikke fra ut, mye hvite flekker og merker etter kalesje stativet.

bord og stolsøyler sliter også med flekker av korodert aluminium.

finnes det noe man kan smøre på ? ingenting går vekk uansett hvor bra man vasker.

JA! jeg vurderte fint sandpapir, men er redd det kan gjøre dette verre, da jeg pusser bort elokseringen?? stemmer dette??

De fleste som har dette problemet , ref linken til Vard, skal jo lakkere overflaten eller noe i den duren, jeg ønsker og ha vindskjermen på

min forholdsvis ''nyere'' askeladden original, slik den skal være

Mange båtprodusenter brukte pulverlakkering. Dette bobler opp, og da er det ikke lett å få et pent resultat etterpå. Jeg hadde en Wester 18 der stolfundamenter og andre detaljer var slik. Jeg pusset med vinkelsliper, så med grovt pussepapir for hånd, og finere til slutt. Så malte jeg med hammerlakk noen ganger.Det ble penere, men ikke pent....

Uten å være noen form for ekspert på området, men har opplevd at dersom aluminiumen har dårlig kvalitet på elokseringen vil du få tæring da skruene vil bruke aluminiumen som anode. Tæringen vil komme der elokseringen er svakest. Det finnes et produkt som man kan dyppe skruene i, som gir ett belegg som isolerer disse for elektrolyse/kontakt med gods. Klarer desverre ikke å komme på produktet nu, men kommer minnet tilbake gir jeg svar..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

tror du får pusse å gni med et eller annet lurium! jeg har en 585 fra 02, som antageligvis har samme vindskjerm, men det er ikke noe korodering på den. både rekker og alulister er veldig flott! Pulpit tror jeg er identisk også for 605

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...