Robert S Startet 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2012 Har en TAMD22 som havrerte sist sommer, stempelet er knekt. Må vurderer jeg om den er verd å redde. Noen som vet om motoren har løse foringer? Sitér dette innlegget Link to post
Pilkola Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Nei, den har ikke løse foringer. Det ligger manual for denne motoren i dokumentarkivet. Så lenge du gjør jobben selv er den absolutt verd å reparere, de fleste delene er Perkins deler som er betydelig rimeligere enn VP. Sitér dette innlegget Link to post
Robert S Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Har gitt opp.. Noen som har lyst på et prosjekt :) Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Hva er timetallet? Vet du årsaken til stempel havariet? Har samme motor, 98mod. hadde gått 800 timer da en dysespiss knakk, og hele motoren raste. Ble overhalt for 92000.- Har nå gått 1080timer. Sitér dette innlegget Link to post
Robert S Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Står 1200 timer på instrumentet, men er usikker på om dette er riktig, forrige eier mente det var mindre da det var byttet motor fra 97 til 2001 modell, drevet er 2003. Aner ikke hvorfor den havarerte, tipper man bør gå over alt når den først er ute, men turbo,dynamo,starter og dieselpumpe er nye, toppen og varmeveksler er fra 2006. Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Hva skal du ha for den da? Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Robert S Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Aner egentlig ikke, har ihvertfall lagt ut alt for mye på den :) Bestemte meg idag at jeg ikke orker en runde med overhaling, kjøpte en Windy istedet. Send en melding så blir vi sikkert enige. Kommer til å legge ut båten på finn snart, men vil helst at en fjord entusiast overtar restaureringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.