OppTgave 97 Startet 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2012 Hei, jeg fant ut at vi hadde en Suzuki 7.5 hk liggende, denne er nok så sikkert fra 80 tallet, den har sin stil etter det. (det var gang i den fremdeles) Det jeg mangler er en sokkel å koble fra bensinslangen til Denne motoren.. Det fant jeg ikke. Jeg har funnet noe på Biltema jeg lurer på om passer; omc, hun eller Yamaha hun. Det finnes også andre (vet det ikke alltid er så bra kvalitet) men jeg kjører stadig innom der. Det står det er fra ulike merker, men ikke Suzuki konkret så jeg lurer også på om Yamaha, tohatsu Honda osv. Går litt på det samme da det er japansk og om koblingene har forandret seg opp gjennom årene, på påhengsen er det to ulike knotter som skal kobles til, noen som har erfaringer eller meninger om dette? Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 De to knottene er vel en til å låse slangen og en som er bensininntaket.. Jeg hadde en sånn 8 hk, men husker ikke i farta hvor jeg kjøpte kobling.. Mener jeg hadde tank fra Biltema... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Auskar Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Muligens din Suzuki har de gamle koblinger fra 70-tallet. Ikke de siste som har vært brukt, der det er to forskjellige størrelser men ellers er de like. De du skal ha hvis de er av samme type som bruktes på 70-tallet er de som ser ut som OMC og Yamaha type. Men jeg vet ikke om disse passer til din motor, husker ikke om Suzuki hadde en egen variant/størrelse av disse. Sitér dette innlegget Link to post
OppTgave 97 Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Her er bildet, noen som kjenner til denne? Sitér dette innlegget Link to post
OppTgave 97 Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Noen som har anelse om biltema har en kobling så passer til denne? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Omc\Yamaha har 2 forskjellige størrelser på selve bensinrøret,altså pluggen til venstre. Tipper OMC passer din,den har det minste røret. Sitér dette innlegget Link to post
OppTgave 97 Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Ok, takk for svar. Skal sikkert gå innom biltema om noen dager og kjøpe både yamaha hun og omc hun da, koster jo mindre enn en femtilapp for begge så :) sier ifra om hvilken som passer :) det siste problemet med denne motoren er at halve giren er knokken av, jeg har den, men vet ikke hvordan jeg skal få den på.. Går nok ann å kjøre uten men er det noen som vet om hvordan jeg kan få disse sammen? Er jo sånn stoff jeg ikke kan sveise eller lodde på... Sitér dette innlegget Link to post
OppTgave 97 Svart 18.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Jeg driter i om det rundt ikke passer, det sliper jeg til, men jeg fikk tak i yamaha fra biltema for en stund siden, slipte denne litt rundt slik at den passet, men som dere sa så hadde denne for stor bensinplugg, det reflekterte til at alt bensin lekket ut.. Da gikk vi innom biltema for å få tak i omc sin, men på det tidspunktet var biltema helt "plundret" for varer så ser om jeg får tid til å gå innom en annen gang .. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.