Tusenårsfalken Startet 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2012 Hei. Det står en Yanmar 1GM i seilbåten min. På de to siste turene har jeg slitt med mye med giret. Den virker å gire greit rett etter oppstart, både forover og i revers. Om jeg etter en stund senker turtallet så faller den ut av gir og jeg har null fremdrift. Den tar igjen etter en stund om jeg øker turtallet til maks, men har i ettertid komt til at dette kansje sliter litt vel mye på giret? Heldigvis ligger båten på en bøye så jeg har lett kunne manøvrert meg inn uten problem bare ved å gli inn. Båten er gammel, men ny for min del og gir vet jeg ingenting om. Hva kan jeg forsøke før jeg søker profesjonell hjelp? Bør jeg unngå å bruke båten før problemet er løst? Sitér dette innlegget Link to post
Pedersenk Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Hei. Her var det ikke mye hjelp å få. Jeg var ute med min Yanmar 1gm10 i går og opplevde akkurat de samme symptomene. Har du funnet ut hva feilen var? Eventuelt noen andre som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Holte End Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Jeg ville tatt en titt på mekanismen på baksiden av gir/gass hendelen. Her er hvertfall den eneste forbindelsen som påvirker gir i forhold til gasspådrag i min Yanmar. Kan ikke all verdens om dette, men vil vel tro at wirestramming kan hjelpe Sitér dette innlegget Link to post
Pedersenk Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Takk. Det virker som om den går greit i gir på boksen akterover og fremover men det er jo en mulighet å koble fra gir wiren og gire manuelt for å se om det hjelper. Jeg har ikke noe særlig tro på at det er det ettersom det virker som om den er ok innstilt. Men det er jo vært et forsøk. Kanskje bytte oljen også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.