lillelord Startet 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2012 Har nettopp fått installert en Volvo Penta KAD 44 fra 2004 i min Viking 28. Den går utmerket, men jeg synes den er tungstartet. Holder på en god del tid før den vil. Både grovfilter/vannutskiller og dieselfilter på motoren er skiftet. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 (redigert) Jeg har vært borte i det samme på både bil og båt. Begge gangene var det utettheter på dieseltilførsel som var problemet. Hvis den er verre å starte jo lenger det går siden sist du hadde motoren i gang er det sannsynligvis en liten lekkasje et sted. Sjekk fødepumpa om det svetter litt diesel der, sjekk o-ringer og tetninger ellers for mulig luftlekkasjer - det skal utrolig lite luft til for at man får startvansker. Er lekkasjen stor vil den ikke starte i det hele tatt og lufting må til. Det kan jo selvfølgelig være andre ting som at starter sviver for sakte, timing på dieselpumpa, komp osv - men sjekk ut evt problemer med luft først. Redigert 29.Mai.2012 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.