Jump to content

Nylakkert båt, hvordan fjerne silikon uten å ødelegge lakken?

esc_cos

Recommended Posts

på hva slags steder er det du har silikon, og er du sikker på at det er silikon og ikke noe annet tettemiddel?

Jeg går ut ifra at det er steder hvor du skal ha på nytt tettemiddel etterpå? -dersom det faktisk er silikon som er brukt, og du skal ha på ny tettemasse, så må du rengjøre særdeles godt. Silikon har den elendige egenskapen at det er umulig å få annet tettemiddel til å få hefte på samme sted senere.

Uansett, skrap bort gammelt tettemiddel, silikon, vask med aceton, rubb ned med våtslipepapir, vask på nytt med aceton, deretter nytt tettemiddel.

Hensikten med å rubbe og vaske med aceton, er å få optimal hefte for det nye middelet.

Ikke bruk silikon på nytt.

når du sier silikon, da mener du silikon og ikke noe annet? -isåfall lykke til med å holde ting tett :) -og lykke til med merarbeidet du får når du finner ut at du må bruke noe annet til å tette med, slik som tec-7.

For å ta bort overskytende masse, uansett hva slags masse som er brukt, så kan det være brukbart med tapetkniv eller lignende.

På jobben bruker vi plast-skraper som vi lager selv av plexiglass som kappes i passende størrelse og slipes skarp. Har du virkelig brukt silikon er det bare å skrape vekk allt faenskapet og vaske med silikonfjerner. Han som har lakkert vet hva det er. Ellers så er maskeringstape en kjekk oppfinnelse, legg på akryl, stryk ut med finger'n som du har spytt på og dra av maskeringstapen.

vet jo hva silikonfjerner er,men nettopp hele mitt spm er jo om jeg kan bruke noe slik uten å skade lakken.??

brukt sikaflex..for å tette. å bengalakk.. ådet har gått ett år siden jeg hadde det på så er self tørkt.

har pusset opp veldig mye båter så det med hvordan jeg skal gjøre ting som dere nevner her,er helt uintressangt.

trenger kun bare tips ang det med fjerning av silikon.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...