thomi Startet 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2012 Hei Jeg har en Marna R1 motor som jeg driver å skrur litt på. Så har jeg oppdaget at SEM magneten som hører til motoren har sluttet å virke. Den funket ok ifjor men gnisten var ikke helt topp. Så jeg mistenker at den rett og slett er utslitt. Er det noen som har erfaring med å fikse slike magneter selv evt hvor jeg kan få noen til å se på den i Stavanger området? Har prøvd med flere tennplugger og skiftet ledning og tennplugghette. mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
siik Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Har selv en marna med magnet,som tok seg en dukkert i sjøen. Ga selfølgelig ikke gnist så da tok jeg og åpnet opp magneten, veldig enkelt egentlig,min var full av saltkrystaller og diverse dritt Vasket alt med fortynner fra biltema og tørket den med trykkluft, har virket siden:D Sitér dette innlegget Link to post
thomi Svart 30.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Jeg åpnet også opp magneten og kunne ikke se noe som tilsynelatende virket ødelagt. Det er rent og fint. Jeg skulle gjerne ha levert den inn til et verksted men her ringt et par stk og ingen er i stand til å fikse magneten min sier de.. kan ikke folk slik lenger? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 MAgneten er jo såpass liten at den går i en norgespakke. Ring fredrikstad vikleverksted og hør om de kan har tid til å fikse:=) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.