Jump to content

Kartplotter anbefalinger

SeaCraft

Recommended Posts

Hei ! Vurdere en kartplotter og har klikket på en Lowrance elite 5 som koster i underkant av kr 4000. I tillegg kommer kostnader til kart.

Hva er viktige faktorer når man skal velge kartplotter, er det eventuelle andre produkter ex Garmin som er å foretrekke, og er det store variasjoner knyttet til priser på kart mv?

Jeg var på båtmessa i Arendal i helga, og kom over raymarine a 57 d.

Den har ekkolodd og plotter, 5,7" skjerm kart og svinger inkludert til 5490 på messa. Billigste og beste jeg har funnet. Skal kjøpe den på messa i Kristiansand i helga..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg tenkte sånn.. Ja, Garmin er enklest i bruk, men tror at du blir vant med den du kjøper og da er det den du kjøper som er enklest i bruk..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ja har sett det.. Og det er like billig;) Hehe.. Synes det er et bra kjøp jeg.. Om kartet som følger med holder..

Lurer på om de har satt ned prisene nå under messetiden, siden alle andre plasser koster den 7-8000 og opp? Jeg prøvde den litt sist helg ved brygga, og ble imponert over skjerm og kvalitetsfølelse.. Men nå har jeg et dårlig grunnlag da jeg ikke har prøvd så mange andre..

Jeg kjøpte A70 for 3 uker siden og er førnøyd med den. Imponerende at det er kart over hele verden inkludert :thumbsup: Litt tilvenning til nye menyer, men om man først har satt seg inn i bruken en gang, så sitter det ! Enkelt å lagre waypoints og lagre disse med navn og farge. Glimrende lysforhold på LCD !

Godt å høre.! Jeg har aldri hatt plotter så blir litt å sette seg inn i..

A70 er vell lik a57 bare større skjerm? Synes også skjermen var skarp og fin, selv i steikende sol..

Hehe.. Ikke jeg heller, men det følger med:p

Vet ikke om jeg vil sku fast svingeren i skroget heller.. Kan vel kjøres på "demo" når jeg skal fiske.. Hehe

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...