With200 Startet 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2012 Har gått til innkjøpt av en fettpresse til å bruke på smørenipplene på utenbordsmotoren. Hva slags type grease skal man bruke til dette formålet? Har bitt meg merke i at greasen som er smurt utover motoren når den er ny har en farge som minner litt om den man ser på peanøttsmør. Er det den type grease jeg skal ha og hvor får jeg tak i den? Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Denne er ekstremt bra!! http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=castrol%20spherol&source=web&cd=1&ved=0CFoQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.castrol.com%2Fliveassets%2Fbp_internet%2Fcastrol_marine%2Fcastrol_marine_global_new%2FSTAGING%2Flocal_assets%2Fdownloads_pdfs%2Fc%2FCastrol_Spheerol_SX_2.pdf&ei=isHHT7SGB6j44QS6qYHwDg&usg=AFQjCNHDatbtQBaxkMvxLodGx-lgAKRDnw Bruker denne over og under vann på alt fra hekkaggregater i saltvann til tungt landgående maskineri. Billig er den også,betaler 24Kr +Mva Pr patron levert på døra.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Ankerdrammen Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Hei. Det du skal bruke er vannfast fett.Dvs.fett med liten eller ingen vannopptak.Fargen er ikke viktig.Fåes kjøpt hos ¨merkeverksted.Har selv testet ut billigvarianten.Ikke å anbefale... Sitér dette innlegget Link to post
JaKM Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 Tror du trygt kan gå for "billigvarianten" over.. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 (redigert) Er ikke alt "patronfett" rimelig vannfast, da? Forskjellen med maritimt fett er først og fremst hvordan det arter seg (kall det gjerne synlighet/spredning) dersom noe skulle falle/søles i vannet. Det var i allefall forklaringen jeg fikk. Smøreevnen er sikkert like god på det "vanlige" som på det maritime... Redigert 31.Mai.2012 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 31.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2012 (redigert) Generelt tror jeg du skal ha fett med kalsiumsåpe fortykningsmiddel. Den som 68GT har linket til er en slik. "Standard" chassisfett er typisk litiumsåpe. Kalsiumsåpe-fettet er mest motstandsdyktig mot utvasking av disse to. Li-såpe tåler høyere temperatur. Her fant jeg forresten en kjapp oversikt fra Statoil: http://www.statoil.n...&viewid=2051232 Redigert 31.Mai.2012 av dvil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
With200 Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 (redigert) Da ble det Castrol Spheerol SX 2 til den nette sum av 59kr. Vet ikke om det er dyrt eller billig for en tube grease, men 59kr i seg selv er ihvertfall ikke mye penger, så skitt au. Takk for innspill! Redigert 1.Juni.2012 av slappen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.