mortensen danmark Startet 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2012 Hej Norske venner. Jeg har en fin norsk myra 25 ac ( møring ) er der nogen her som også har en Myra og som kan oplyse hvor stor motor der skal til for at sejle 14-15 knob... alle som har en Myra må gerne skrive her hvor stor motor som du har i din båd og hvor mange knob den kan sejle... TAK TAK TAK Hilsen Fra Frederikshavn. Danmark Sitér dette innlegget Link to post
Jano30 Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Hei! har en Myra 23 ac og den er sikkert den eneste myraen i verden med Mercedes motor,motoren yter ca 68 hk på 3550 rpm,og klarer på meget gode dager 14 knopp,vanligvis 12 på maks,tenker du trenger 85-100 hk for å få farten du ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Vingborg Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Hej Jano30 :-) Som jeg har skrevet i en anden tråd, så har jeg også en Myra 23 hvor der lå en Mercedes OM615 motor i da jeg købte den. Motoren kunne ikke nå mere end 3000rpm i gear og her gik den 9 knop. Dette var med Volvos RB 1.91:1 gear på og en 16x13 3 bladet propel. Kan du ikke oplyse mig om hvilken propel du har på din? Og selvfølgelig din gearing.? Det vil jeg meget gerne vide da jeg med min nye MD22P 60hk motor ikke når mere end max 8 knop. Og hvis du skyder så meget, vil jeg da meget gerne vide noget om din propel og gearing :-) Mvh. Henrik Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Har hatt en Myra 25 med 105 hk Volvo motor, den klarte 16 til 17 kn, men begynte å ri på kjølen og la seg på siden. Er ikke å anbefale, båten bør ikke kjøres over 12 - 13 kn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.