Jump to content

Myra 25, hvor stor motor for at sejle 14-15 knob?

mortensen danmark

Recommended Posts

Hej Norske venner.

Jeg har en fin norsk myra 25 ac ( møring ) er der nogen her som også har en Myra og som kan oplyse hvor stor motor der skal til for at sejle 14-15 knob... alle som har en Myra må gerne skrive her hvor stor motor som du har i din båd og hvor mange knob den kan sejle... TAK TAK TAK

Hilsen Fra Frederikshavn. Danmark

• 7 år senere...

Hej Jano30 :-) 
Som jeg har skrevet i en anden tråd, så har jeg også en Myra 23 hvor der lå en Mercedes OM615 motor i da jeg købte den.
Motoren kunne ikke nå mere end 3000rpm i gear og her gik den 9 knop. Dette var med Volvos RB 1.91:1 gear på og en 16x13 3 bladet propel.
Kan du ikke oplyse mig om hvilken propel du har på din? Og selvfølgelig din gearing.? 

Det vil jeg meget gerne vide da jeg med min nye MD22P 60hk motor ikke når mere end max 8 knop. 
Og hvis du skyder så meget, vil jeg da meget gerne vide noget om din propel og gearing :-) 

Mvh. Henrik  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...