Ficher Startet 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2012 (redigert) Har en wier bryter med fjæring retur nær diesel pumpe hvor det ståt COLD START på min Yanmar 4JH2-DTE fra 1994. Dette har ikke noe med gløding og gjøre, så hva gjør denne Cold Start knappen ?? Har følt at motoren ikke starter like lett som min forrige 66 hk Yanmar ......... men når jeg trykket inn Cold Start knapp kom den som et skudd. Forrige eier har aldrig brukt denne knappen. Hva gjør denne Cold Start knappen...... er det en slags choke ?? ( Har snakket med Yanmar Norge +Yanmar forhandler i Stavanger , men de vet ikke/er usikkre på hva denne Cold Start brytter gjør.) Redigert 1.Juni.2012 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Jeg tippet at den gir litt ekstra diesel i startøyeblikket - og går tilbake straks motoren starter. At Yanmar Norge og forhandler ikke VET (jeg tipper bare) lyder ikke særlig betrykkende. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Ficher Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Ok , mer diesel i stratøyeblikket. Men hvorfor bare på denne Yanmar modellen ? ( 4JH2-DTE ) ....... har ikke sett/hørt om dette på andre Yanmar motorer fra 80 -90 tallet. Kan dette være i steden for gløding ? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Nå er det sikkert mange her som vet mye mere om dette enn jeg, men for hva det er verdt: Det har rett og slett med konstruksjonen av motoren å gjøre. Noen er konstruert med/for gløding - andre uten - og noen igjen (din) med en slik Cold start knapp. Jeg har en gammel traktor hvor det er en slik Cold start fidus. Brukes bare sjelden - for det meste (sommer) starter den helt fint uten å bruke denne. Redigert 2.Juni.2012 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.