Jump to content

Hva gjør Cold Start brytter/knapp på min Yanmar 85 hk. ( 4jh2 )

Ficher

Recommended Posts

Har en wier bryter med fjæring retur nær diesel pumpe hvor det ståt COLD START på min Yanmar 4JH2-DTE fra 1994. Dette har ikke noe med gløding og gjøre, så hva gjør denne Cold Start knappen ?? Har følt at motoren ikke starter like lett som min forrige 66 hk Yanmar ......... men når jeg trykket inn Cold Start knapp kom den som et skudd. Forrige eier har aldrig brukt denne knappen.

Hva gjør denne Cold Start knappen...... er det en slags choke ??

( Har snakket med Yanmar Norge +Yanmar forhandler i Stavanger , men de vet ikke/er usikkre på hva denne Cold Start brytter gjør.)

Redigert av Ficher (see edit history)

Nå er det sikkert mange her som vet mye mere om dette enn jeg, men for hva det er verdt: Det har rett og slett med konstruksjonen av motoren å gjøre.

Noen er konstruert med/for gløding - andre uten - og noen igjen (din) med en slik Cold start knapp. Jeg har en gammel traktor hvor det er en slik Cold start fidus. Brukes bare sjelden - for det meste (sommer) starter den helt fint uten å bruke denne.

Redigert av FredT (see edit history)

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...