snurresprett Startet 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2012 har en askeladden 605 med 115hk EFI 4takt. på denne så sitter det orginalpropell. Om det er to eller seks i båten så gjør båten 32knop... er det mulig og få litt mere futt med en annen propell? ser det er en jungel av greier ute.. kjøper gjerne brukt hvis noen har liggende.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Hva har du fra før da? Dimensjon? Er en annonse på finn en som har 75 brukte stålvisper.. Der er det sikkert noe brukbart... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
snurresprett Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Hehe.. sitter han på 75 så burde det være noe der.. men for og være helt ærlig så vet jeg ikke hva som er der.. bare vet at den er orginal.. er det mye og hente på en stålpropel? noen som vet hva som hadde vært optimalt på denne? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Hei, hvilket turtall oppnår du med din 115 efi. Se i bruker håndboken hva som er anbefalt r.p.m. Da blir det lettere å hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 du får ta av propellen , dimensjon står ofte preget inn i bosset "originalpropell" kan være så mangt , slike store motorer blir ofte levert uten propell, og så er det hvilken båt det havner på som avgjør hva slags propell som blir valgt ut fra erfaring. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
LM 605 Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Tviler på at du får noe mere fart en ca. 32 knop på båten med en 115 hk. Stort sett ligger de fleste jeg kjente med samme båt/motor på denne farten. Hadde sjøl en 115 EFI ( 2007 mod.( nye modellen) og oppnådde 32 knop på ca 6200 o/m på båten, og med to pers., full tank , pluss div. utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 tror heller ikke det så mye å hente, evt at man muligens vinner en knop med 1-2 i båten på bekostning av at båten blir tregere i plan og går dårligere med flere ombord Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
snurresprett Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 det var nettopp et jeg og tenkte... vinner jeg en knop eller to, men kan glemme og få båten i plan med seks stykker da glemmer jeg det.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 ...men det er jo bare en måte å finne ut på, det er å teste :) Så hvis du finner ut hva du har, og har mulighet til å låne en propell med litt større stigning så kan det være verdt et forsøk Hva slags turtall får du på fullt? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.